کد خبر: 502350
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۶:۴۰
| |

سفیر ایران در دمشق:

مذاکرات وین تأثیری بر سیاست ایران در قبال محور مقاومت ندارد

سفیر ایران در سوریه گفت، مذاکرات کنونی در وین میان ایران و غرب فقط مختص به مسأله هسته‌ای است و بر سیاست ثابت ایران در قبال منطقه و محور مقاومت تأثیری ندارد.

مذاکرات وین تأثیری بر سیاست ایران در قبال محور مقاومت ندارد
کد خبر: 502350
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۶:۴۰

اعتمادآنلاین| «مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه در گفت‌وگویی با وب‌سایت «العهد» لبنان به مذاکرات کنونی در وین میان ایران و غرب برای احیای برجام پرداخت.

به گزارش فارس وی گفت: مذاکرات هسته‌ای طولانی و سخت بوده اما پیشرفت داشته است، این مذاکرات در چارچوب توافق هسته‌ای (برجام) صورت گرفته و نتیجه آن هر چه باشد بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه و محور مقاومت تأثیر نخواهد گذاشت.


سبحانی ادامه داد: طرف دیگر (آمریکا) از این توافق خارج شد و امروز می‌خواهد به آن بازگردد؛ گفت‌وگوها برای تعیین چارچوب بازگشت به این توافق در حال انجام است.

سفیر ایران تصریح کرد، علاوه بر خروج طرف مقابل (آمریکا) از توافق هسته‌ای، این کشور برای خود مشکلات وموانعی را برای بازگشت به برجام ایجاد کرده و مذاکرات کنونی بر ایجاد سازوکاری برای کنار زدن این موانع متمرکز است.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال 1397 از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

سبحانی بار دیگر تأکید کرد، سیاست خارجی ایران درباره حمایت از محور مقاومت سیاستی ثابت است و مذاکرات وین تنها مختص برجام است.

وی بر حمایت مادی و معنوی ایران از مسأله فلسطین هم تأکید کرد و گفت، دشمن صهیونیستی در اولین تجاوز جدید به فلسطینی‌ها نیز درخواست آتش‌بس خواهد کرد.

سبحانی به مناسبت نزدیکی سالگرد جنگ 33 روزه میان لبنان و رژیم صهیونیستی در 12 ژوئیه 2006 هم گفت، آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، تداوم مقاومت است. در جنگ ژوئیه 2006 دشمن 33 روز به تجاوز خود ادامه داد اما در نبرد «شمشیر قدس» میان مقاومت فلسطین و این رژیم ( می 2021) نتوانست بیشتر از این مدت (11 روز) به تجاوز ادامه دهد. در صورت ادامه مقاومت، دشمن نمی‌تواند جنگ علیه فلسطینی‌ها را حتی یک روز ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها