«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سیاستمدار برجسته لبنانی: عربستانی‌ها سعد حریری را نمی‌خواهند

ولید جنبلاط سیاستمدار برجسته لبنانی از مردم کشورش خواست سرنوشت خود را به عربستان گره نزنند زیرا سعودی‌ها نمی‌خواهند سعد حریری نخست‌وزیر لبنان شود.

سیاستمدار برجسته لبنانی: عربستانی‌ها سعد حریری را نمی‌خواهند
کد خبر: 488175
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ولید جنبلاط سیاستمدار برجسته لبنانی از مردم کشورش خواست سرنوشت خود را به عربستان گره نزنند زیرا سعودی‌ها نمی‌خواهند سعد حریری نخست‌وزیر لبنان شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، ولید جنبلاط نماینده سابق مجلس لبنان و رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی لبنان گفت: تشکیل نشدن دولت و پیدا نکردن راه‌حل برای این معضل حاصل رونق یافتن فساد و بی‌توجهی به اقتصاد تولیدی در کشور است، و این وضعیت از زمان به قدرت رسیدن رفیق حریری تا اوایل نخست‌وزیری سعد حریری برقرار بوده است.

او ادامه داد: ما منتظر گفت‌وگوهای آمریکایی-ایرانی، حل‌وفصل مساله فلسطین، خواسته‌های روسیه و مسیرهای پیشنهادی آمریکا ماندیم، اما هیچ کسی به ما توجهی نکرد.

جنبلاط گفت: رئیس‌جمهور فرانسه هم آب پاکی را روی دست ما ریخت و به ما گفت تا زمانی که دولتی تشکیل نشود خبری از کمک نخواهد بود.

او سپس توضیح داد: من نه از حریری می‌خواهم که همچنان تلاش کند و نه از او می‌خواهم که برود؛ در ملاقات اخیرم با میشل عون به او گفتم که حریری همچنان نماینده طیف سنی است، با این حال عربستانی‌ها همچنان سعد حریری را نمی‌خواهند. حال در چنین شرایطی آیا ما باید سرنوشت لبنان را به سرنوشت رابطه حریری و عربستان منوط بدانیم؟

او در آخر هشدار داد: انتخاباتی هم اگر برگزار شود بر اساس همان سیستم قدیم برگزار خواهد شد، و به تبع آن همان شخصیت‌ها و همان شرایط را به وجود خواهد آورد. به هر شکل در لبنان هیچ کسی اراده‌ای برای ایجاد تغییر ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها