کد خبر: 486676
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۰:۴۳:۱۰
| |

سربازان آلمانی طبق برنامه از افغانستان خارج می‌شوند

آندره ووستنر، رئیس اتحادیه نیروهای مسلح آلمان می‌گوید عقب‌نشینی از افغانستان در این شرایط، دشوار و خطرناک است اما به دلیل آن که ناتو چنین تصمیمی گرفته، باید به آن مقید ماند.

سربازان آلمانی طبق برنامه از افغانستان خارج می‌شوند
کد خبر: 486676
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۰:۴۳:۱۰

اعتمادآنلاین| طبق زمان‌بندی تصویب شده، نظامیان آلمانی مستقر در افغانستان باید تا پاییز 2021 از این کشور خارج شوند. با وجود تداوم تنش و درگیری، هر گونه تاخیر در این طرح منتفی است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، آندره ووستنر، رئیس اتحادیه نیروهای مسلح آلمان می‌گوید عقب‌نشینی از افغانستان در این شرایط، دشوار و خطرناک است اما به دلیل آن که ناتو چنین تصمیمی گرفته، باید به آن مقید ماند.

وستنر افزوده که خروج مستلزم تدارکات و حفاظت‌ها و هماهنگی‌های لازم بین‌المللی است: «اما مشکل اینجاست که سیاستمداران برای پایان این ماموریت به اندازه کافی آماده نشده‌اند.» او در عین حال یادآور شده که سربازان آلمانی منتظر بودند که ماموریت‌شان حداکثر در آخر سال 2019 به پایان برسد.

به گفته وستنر، وزارت خارجه آلمان باید خروج بهینه و امن نیروهای این کشور از افغانستان را در تعامل جهانی گسترده میسر کند.

خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان از اول ماه مه شروع شده و نوبت سربازان آمریکایی ماه سپتامبر فرا می‌رسد. آلمان 1100 نیرو در این کشور دارد و آمریکا بین 2500 تا 3500 نفر.

بسیاری از ناظران نگرانند که این عقب‌نشینی، دور تازه‌ای از هرج و مرج و تنش در افغانستان را موجب شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها