«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیبی صحنه جنگ ترکیه و مصر خواهد شد؟

در حالی که رسانه‌ها از به حرکت درآمدن واحدهایی از ارتش مصر به سوی مرزهای لیبی سخن می‌گویند ، یکی از رهبران حزب عدالت و توسعه ترکیه تاکید کرد برنامه‌های کشورش به هیچ عنوان منافع قاهره در لیبی را به خطر نمی‌اندازد.

لیبی صحنه جنگ ترکیه و مصر خواهد شد؟
کد خبر: 411144
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که رسانه‌ها از به حرکت درآمدن واحدهایی از ارتش مصر به سوی مرزهای لیبی سخن می‌گویند، یکی از رهبران حزب عدالت و توسعه ترکیه اطمینان داد برنامه‌های کشورش به هیچ عنوان منافع قاهره در لیبی را به خطر نمی‌اندازد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌ها خبر دادند، حرکت واحدهایی از ارتش مصر به سوی مرزهای این کشور با لیبی از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است و به برخی از نیروهای ارتش این کشور که در اسکندریه مستقر بودند دستور داده شده به سوی مرزهای لیبی حرکت کنند و در آنجا مستقر شوند.

منابع آگاه در ارتش مصر به رسانه‌ها گفتند: لشکر سوم مصر به سوی منطقه غربی مصر حرکت کرده تا کمربند امنیتی مرزی با لیبی را در این منطقه تقویت کند.

این نیروها چندی پیش مانور مشترکی را با نیروی دریایی تحت عنوان قادر 2020 برگزار کرده بودند.

در مقابل یاسین آکتای، مشاور رجب طیب اردوغان در حزب عدالت و توسعه، تاکید کرد، تحرکات کشورش در لیبی به هیچ عنوان علیه مصر نیست.

بر اساس تفسیر این شخصیت سیاسی ترکیه هدف اصلی این کشور در حال حاضر عدم سقوط پایتخت لیبی به دست ژنرال حفتر است. او ژنرال حفتر را به نقض مصوبات توافقنامه صلح برلین متهم کرده و تاکید کرد، این قاهره است که با حمایت از حفتر به کودتاچیان کمک می‌کند.

به اعتقاد اکتای، زمینه همچنان برای نزدیکی قاهره و آنکارا وجود دارد به شرط آنکه طرف مصری از ادامه حمله به منافع ترکیه دست بکشد.

گفتی است در شرایطی که دولت مصر از ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کند، دولت ترکیه با اعزام نیرو حمایت قاطع خود را از دولت وفاق که طرابلس پایتخت را در اختیار دارد اعلام کرده است.


از زمان سرنگونی محمد مرسی در مصر توسط ژنرال عبدالفتاح السیسی روابط بین قاهره و آنکارا به شدت تیره شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها