«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| شیوه سفرهای هوایی در دوره پساکرونا چگونه است؟

ویروس کرونا تاثیرات شدید خود را بر بخش مسافرت‌های هوایی وارد کرده است؛ ویروس کرونا باعث شده بسیاری از هواپیماها زمین‌گیر شوند و به دلیل شیوع این ویروس شماری از شرکت‌های هوایی نیز اعلام ورشکستگی کرده‌اند. از این رو کارشناسان سناریوهایی برای دوره تعامل با ویروس کرونا و حتی بعد از آن ترسیم کرده‌اند.

ویروس کرونا| شیوه سفرهای هوایی در دوره پساکرونا چگونه است؟
کد خبر: 405449
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا تاثیرات شدید خود را بر بخش مسافرت‌های هوایی وارد کرده است؛ ویروس کرونا باعث شده بسیاری از هواپیماها زمین‌گیر شوند و به دلیل شیوع ویروس کرونا شماری از شرکت‌های هوایی نیز اعلام ورشکستگی کرده‌اند. از این رو کارشناسان سناریوهایی برای دوره تعامل با ویروس کرونا و حتی بعد از آن ترسیم کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به اعتقاد کارشناسان تبعات شیوع ویروس کرونا تا سال‌ها ابعاد مختلف زندگی مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، در این میان فرودگاه‌های کشورهای جهان استراتژی‌ها و رفتارهای جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در دستور کار خود گذاشته‌اند تا بتوانند از این طریق سفر امنی را از لحاظ بهداشتی برای مسافران فراهم کنند.

فاصله‌گذاری فیزیکی در سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها، گندزدایی کامل و مستمر کابین هواپیما، مسیرهای عبور مسافران و گرفتن تست سلامت از آنها در زمان سوار شدن به هواپیما از جمله پیش‌پاافتاده‌ترین رفتارهایی است که ویروس کرونا با خود به همراه آورده است.

در این میان، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که رفتارهایی هم به کلی از سفرهای هوایی حذف یا به دلیل شیوع ویروس کرونا از این پس در سفرهای هوایی نهادینه خواهد شد.

به اعتقاد این کارشناسان، از این پس دیگر خبری از ورود کیف همراه مسافر به داخل هواپیما نخواهد بود و تمامی کیف‌ها وارد قسمت بار هواپیما شده و پیش از انتقال به داخل هواپیما ضدعفونی می‌شوند.

احتمالاً بار مسافر پیش از ورود او به فرودگاه هم ضدعفونی خواهد شد و شاید این امر موجب شود بار مسافر پیش از خودش به فرودگاه ارسال شود.

حذف کامل سالن‌های انتظار هم جزو اقدامات پیش‌بینی‌شده کارشناسان است.

از سویی الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش در طول سفر نیز به لیست مواردی که در دوره بعد از شیوع ویروس کرونا باید رعایت شود افزوده خواهد شد.

اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران در طول مسیر تا رسیدن به هواپیما نیز اقدامی است که از هم‌اکنون آغاز شده است.

احتمال می‌رود به جای ارائه کارت شناسایی برای سوار شدن به هواپیما، از مشخصات بیومتریک فرد استفاده شود که این کار با هدف به حداقل رساندن تماس بین افراد صورت می‌گیرد.

همچنین کارمندان فرودگاه به استفاده از شیلد و گان به ویژه در بخش خدمات مسافرتی ملزم می‌شوند.

در کنار اینها، وسایل ضدعفونی‌کننده به عنوان بخشی از ملزومات در تمام نقاط فرودگاه به دکوراسیون فرودگاه‌ها افزوده خواهد شد. علاوه بر آن، در پروازهای خارجی مسافران ملزم خواهند بود در فرودگاه مقصد اسنادی را دال بر عدم ابتلا به ویروس کرونا- یا در دوره بعد از تولید واکسن، دریافت واکسن کووید-19- ارائه دهند.

این موارد البته سوای افزایش بهای بلیت پروازهاست که به دلیل تغییر در نحوه مسافرگیری و نشستن مسافران در هواپیما صورت خواهد پذیرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها