کد خبر: 392973
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چشم‌انداز جهانی 5جی/ چگونه کشورهایی مثل آمریکا، چین، کره‌جنوبی، هند، برزیل و مکزیک گام جدیدی در توسعه فاز جدید 5جی برداشتند؟

نسل جدید اینترنت 5جی در جهان رو به گسترش است. کشورهایی چون آمریکا، چین، کره‌جنوبی، هند، برزیل و مکزیک در تلاش‌اند تا اینترنت 5جی را توسعه دهند و بازارهای مرتبط با آن را در سراسر جهان رونق بخشند.

چشم‌انداز جهانی 5جی/ چگونه کشورهایی مثل آمریکا، چین، کره‌جنوبی، هند، برزیل و مکزیک گام جدیدی در توسعه فاز جدید 5جی برداشتند؟
کد خبر: 392973
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- نسل جدید اینترنت بی‌سیم به جهان عرضه شده و چندین کشور می‌کوشند که در توسعه این پدیده نوظهور گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. بیش از یک‌‌پنجم از کشورهای جهان در سال 2020 به اینترنت 5جی مجهز خواهند شد.

اعتمادآنلاین ، به نقل از «business insider»، گزارش می‌دهد که کسب رتبه اول در ارائه اینترنت 5جی برای بسیاری از کشورها مهم است، زیرا برنده این رقابت می‌تواند بیش از یک دهه از مزایای پیشتازی در عرصه 5جی بهره ببرد. گسترش اینترنت 5جی برای دنیای کنونی ضروری است چون پیشرفت‌های فنی این پدیده باعث تقویت بیشتر تکنولوژی‌های قابل تغییر و تکنولوژی‌های قدیمی‌تر می‌شود.

همان‌طور که 5جی مرکز توجه این دنیای رو به توسعه شده، بازارهای نوظهور نیز برای تبدیل اینترنت‌های قدیمی به نسل جدید تلاش می‌کنند. 5جی یکی از ستون‌های انقلاب صنعتی چهارم است و در زمینه ایجاد استانداردهای جدید در دنیای کنونی پیشتاز است. انتظار می‌رود که تکنولوژی‌های 5جی در 15 سال آینده 2.2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کنند.

5جی

پیشتازان بازار 5جی آمریکا، کره‌جنوبی و چین هستند که همه این کشورها جزو رهبران انقلاب 5جی محسوب می‌شوند. این سه کشور چشم‌اندازی برای بازار تلکام به دست داده و نقاط قدرت و ضعف آن را بررسی می‌کنند. این کشورها تلاش‌هایی در جهت شناسایی توان 5جی و فرصت‌هایی که پیش روی شرکت‌ها قرار دارد صورت داده‌اند.

بازارهای نوظهور مثل هند، برزیل و مکزیک جزو طلایه‌داران انقلاب 5جی در بین کشورهای در حال توسعه هستند. بازارهای موبایل این مناطق بسیار بزرگ و رو به رشدند و پیش‌بینی می‌شود جزو اولین بازارهایی باشند که امکان دسترسی به 5جی را فعال می‌‎کنند.

این کشورها با دسترسی به 5جی فرصت‌های بی‌نظیری برای شرکت‌های مرتبط پدید می‌آورند و می‌توانند نمونه خوبی برای اقتصادهای نوظهور دیگری باشند که عرضه و تقاضایی مشابه با این کشورها دارند.

شرکت‌هایی که از 5جی استفاده می‌کنند عبارت‌اند از: اِی‌تی اند تی (AT&T)، چاینا موبایل (Chine Mobile)، چاینا تلکام (China Telecom)، چینا یونیکام (China Unicom)، اریکسون (Ericsson)، هواوی (Huawei)، کی‌تی (KT)، ال‌جی (LG)، ال‌جی یو پلاس (LG Uplus)، نوکیا (Nokia)، سامسونگ (Samsung)، اس‌کی تلکام (SK Telecom)، اسپرینت (Sprint)، تی-موبایل (T-mobile)، ورایزن (Verizon)، زدتی‌ای (ZTE)، آمریکا موویل (America Movil)، بارتی ایرتل (Bharti Airtel)، کلارو (Claro)، ریلاینس جیو (Reliance Jio)، تل‌سل (Telcel)، تلفونیکا (Telefonica)، تی‌آی‌ام برزیل (TIM Brasil)، ویوو (Vivo)، و در آخر ودافون آیدیا (Vodafone Idea).

اقدامات و چشم‌انداز کشورهای دارای 5جی

5جی

آمریکا با تقویت بخش خصوصی می‌خواهد همان‌طور که در 4جی سرآمد بود در عصر 5جی نیز در جهان پیشتاز باشد. این شیوه باعث ایجاد خلاقیت در به‌کارگیری روش‌ها و استراتژی‌های موجود می‌شود و شرکت‌های مختلف را وارد رقابت می‌کند و میدانی برای نوآوری و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها فراهم می‌کند.

کره جنوبی دومین کشوری است که از شبکه 5جی استفاده می‌کند و در تلاش است تا در این عرصه پیشتاز شود. استفاده از اینترنت 5جی محصول کار دولت کره‌جنوبی است که صنعت تلکام را مدیریت و از آن حمایت می‌کند.

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای موبایل جهان را دارد و پیش‌بینی می‌شود که بتواند تا سال 2025 عظیم‌ترین بازار 5جی را نیز از آن خود کند. سه اپراتور دولتی چین در نظر دارند که اولین فاز سرویس‌های تجاری 5جی را در اواخر امسال ارائه کنند.

کشور هند نیز با فرصت‌هایی که برای جذب بازار الکترونیکی دارد می‌تواند در توسعه 5جی پیشقدم باشد و در عرصه پیشرفت 5جی به یکی از قطب‌های منطقه تبدیل شود.

برزیل برای استفاده از 5جی نیازمند آی‌اوتی (IoT) در مقیاس گسترده است. این کشور با توسعه 5جی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تکنولوژی فرصتی فراهم کند تا در فضای IoT رشد یابند.

مکزیک یکی از مهم‌ترین بازارها را در میان نسل جدید تکنولوژی و ارتباطات به خود اختصاص داده. این کشور توان بالقوه‌ای برای ایجاد خلاقیت و پیشرفت در زمینه تکنولوژی در جهان دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها