کد خبر: 525046
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۲ ۱۲:۴۹:۰۰
| |

روسیه: تعادل بازار، دلیل توافق اوپک برای تولید کاهش نفت است

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه متعادل شدن بازار جهانی را دلیل توافق اوپک برای کاهش روزانه 400 هزار بشکه نفت برای ماه جدید میلادی (ژانویه) عنوان کرد.

روسیه: تعادل بازار، دلیل توافق اوپک برای تولید کاهش نفت است
کد خبر: 525046
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۲ ۱۲:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نوواک که مسئول امور نفت و انرژی در دولت روسیه است در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: تصمیم اوپک برای ادامه اجرای توافق برای کاهش روزانه 400 هزار بشکه در ماه ژانویه باتوجه به متعادل شدن بازار جهانی نفت و احیای تدریجی سطح تقاضا گرفته شد.

به گزارش ایرنا،وی افزود: در چارچوب اوپک پلاس، توافق کردیم که تصمیم گرفته شده برای افزایش تدریجی روزانه 400 هزار بشکه نفت بدون تغییر بماند.

به گفته نوواک، روسیه و اوپک پلاس هنوز عامل تاثیر سویه اومیکرون بر مصرف فرآورده های نفتی را ارزیابی نمی کنند و وضعیت در این عرصه مبهم و نامعلوم است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، تاثیر آن بر وضع بازار جهانی معلوم نیست زیرا در اروپا و آفریقا شاهد کاهش نقل و انتقالات و تردد خودروها هستیم و در کشورهای آمریکای لاتین و آسیا تحرک خودروها و انتقال محموله ها افزایش می یابد.

نوواک این را نیز گفت که توافق اوپک پلاس در مورد تولید نفت، در ماه نوامبر 106 درصد اجرا شد.

23 کشور اوپک پلاس متشکل از 13 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و 10 کشور غیر عضو روز گذشته در نشستی مجازی بر سر ادامه اجرای تصمیم ژوئیه 2021 مبنی بر افزایش تدریجی تولید ماهانه نفت به توافق رسیدند.

براساس تصمیم امروز ( 11 آذرماه) نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلاف بدون توجه به برداشت کشورهای مصرف کننده بزرگ از ذخایر نفت خام استراتژیک و شیوع سویه اُمیکرون 400 هزار بشکه افزایش می‌یابد.

اعضای اوپک پلاس در این نشست تأکید کردند در صورت وقوع اتفاق غیرقابل پیش‌بینی و مازاد عرضه در بازار نفت نشست فوق العاده برگزار کنند.

اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود در ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه 5 میلیون و 800 هزار بشکه در روز پایان بخشند، این تصمیم از ماه اوت اجرایی شده است.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-19، تولید خود را از ماه مه سال 2020، 9 میلیون و 700 هزار بشکه در روز معادل حدود 10 درصد از تقاضای جهانی محدود کرد، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.

اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند بیست‌وچهارمین نشست مشترک ائتلاف اوپک پلاس چهارم ژانویه ( 14 دی‌ماه) برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها