نفت در نزدیکی بالاترین قیمت 3 سال گذشته/ احتمال افزایش قیمت به 90 دلار

در آستانه نشست اوپک، قیمت نفت به 79.28 دلار در هر بشکه رسید و اگر اوپک سیاست افزایش تولید خود را تغییر ندهد، احتمال رشد قیمت تا 90 دلار در هر بشکه وجود دارد.

نفت در نزدیکی بالاترین قیمت 3 سال گذشته/ احتمال افزایش قیمت به 90 دلار
کد خبر: 516120
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۵:۵۵

اعتمادآنلاین| از آنجاییکه انتظار می رود در آستانه نشست اوپک، وزرای عضو این سازمان روند عرضه نفت خود را تغییر ندهند، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به بیش از 79 دلار رسید و در نزدیکی بالاترین رقم 3 سال گذشته ماند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانشان موسوم به اوپک پلاس، در روز دوشنبه نشست دارند. این گروه به آرامی در حال کم کردن از کاهش تولید بی سابقه ای که سال گذشته به علت کاهش تقاضا اعمال کردند، است.

هر بشکه نفت برنت با 97 سنت افزایش 79.28 دلار فروخته شد و چهارمین هفته افزایشی خود را ثبت کرد.

نفت خام آمریکا نیز با 85 سنت افزایش 75.88 دلار معامله شد و ششمین هفته افزایشی خود را ثبت کرد.

نفت برنت امسال بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته و در روز سه شنبه (6 مهر) به 80.75 دلار، بالاترین رقم 3 سال گذشته رسید.

اوپک با فشار مشتریانی نظیر آمریکا و هند برای تولید بیشتر به منظور کاهش قیمت هاست زیرا تقاضا در برخی از نقاط جهان سریع تر از انتظار بهبود یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «اگر اوپک تغییری در برنامه اش ایجاد نکند و همان 400 هزار بشکه در روز افزایش تا ماه نوامبر را اجرا کند، بازارهای انرژی شاهد افزایش قیمت نفت به 90 دلار خواهد بود.»

وی افزود هر افزایشی کمتر از 600 هزار بشکه در روز قیمت را بالا می برد.

همچنین با افزایش قیمت نفت گاز در جهان، قیمت نفت نیز بالا رفته است زیرا انتظار می رود تولیدکنندگان برق، گاز را کنار بگذارند. تولیدکنندگان در پاکستان، بنگلادش و غرب آسیا شروع به تغییر نوع سوخت خود کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها