کد خبر: 512498
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

آنچه که در آینده به چالش بزرگ مردم تبدیل خواهد شد، آب است

منوچهر فخری در آیین افتتاح آبرسانی به روستای مومه‌ای اسلام آباد غرب که (هشتم شهریور) برگزار شد، با اشاره به بحران خشکسالی که با آن مواجه هستیم، افزود: در آینده چالش اصلی مردم نفت، گاز یا برق نیست، بلکه آب است.وی ادامه داد: آنچه که به آب اهمیت دو چندان می‌بخشد ارتباط مستقیم آن با معیشت و ارتزاق مردم است، زیرا کشاورزی، باغداری، دامداری و ... همگی به آب وابسته است.

آنچه که در آینده به چالش بزرگ مردم تبدیل خواهد شد، آب است
کد خبر: 512498
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| منوچهر فخری در آیین افتتاح آبرسانی به روستای مومه‌ای اسلام آباد غرب که (هشتم شهریور) برگزار شد، با اشاره به بحران خشکسالی که با آن مواجه هستیم، افزود: در آینده چالش اصلی مردم نفت، گاز یا برق نیست، بلکه آب است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، وی ادامه داد: آنچه که به آب اهمیت دو چندان می‌بخشد ارتباط مستقیم آن با معیشت و ارتزاق مردم است، زیرا کشاورزی، باغداری، دامداری و ... همگی به آب وابسته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای رفع بحران کم آبی علاوه بر اقدامات اجرایی و زیرساختی که صورت می‌گیرد باید بر بعد فرهنگی هم تمرکز شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم هنوز خبر ندارند برای آبی که به دست آنها می‌رسد چقدر کار، زحمت و هزینه صورت می‌گیرد و به همین دلیل از آبی که مختص به شرب است، یا برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند و یا برای آب و جارو کردن کوچه‌ها.

فخری تأکید کرد: این درحالیست که بسیاری از کشورها اکنون بر مدیریت مصرف آب تمرکز کرده اند، اما در ایران چون ما از این نعمت به میزان زیادی برخوردار بودیم، دیرتر به فکر افتادیم.

وی سپس از بحران کم آبی که کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط با آن مواجه است یاد کرد و گفت: از همین رو برای آنکه تصفیه خانه جدید شهر کرمانشاه هرچه زودتر وارد مدار شود، تلاش شبانه‌روزی را در استان شاهد بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اعتبارات خوبی که امسال برای حوزه آب استان خصوصا آب روستایی در نظر گرفته شده هم یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات، شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای کرمانشاه از 80 به 90 درصد برسد.

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب نیز با بیان اینکه این شهرستان هم در زمینه آب شهری و روستایی و هم آب بخش کشاورزی و دامداری با مشکل مواجه است، افزود: شهر 100 هزار نفری اسلام‌آباد نیز دچار مشکل کم آبی است.

وی از طرح آبرسانی بلندمدت به این شهر از محل سد آزادی یاد کرد و گفت: چون افتتاح این طرح زمان‌بر است، اکنون باید از طریق تقویت چاه‌ها به فکر تامین آب مردم باشیم، وگرنه با تداوم خشکسالی دچار گرفتاری خواهیم شد.

حیدری اظهار کرد: البته در روستاها نیز با چالش‌های جدی تامین آب مواجه هستیم که امیدواریم با اجرای طرح‌های آبرسانی، مشکل آب بیش از 60 روستای شهرستان مرتفع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها