کد خبر: 475411
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ارزهای دیجیتالی مناسب برای سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟

در حال حاضر بیش از پنج هزار ارز دیجیتالی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید در آنها سرمایه‎‌گذاری کنید. هرچند افراد می‌توانند از این ارزها برای خریدهای روزمره نیز استفاده کنند، اما اکثر مردم ارزهای دیجیتالی را به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌بینند.

ارزهای دیجیتالی مناسب برای سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟
کد خبر: 475411
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حال حاضر بیش از پنج هزار ارز دیجیتالی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید در آنها سرمایه‎‌گذاری کنید. هرچند افراد می‌توانند از این ارزها برای خریدهای روزمره نیز استفاده کنند، اما اکثر مردم ارزهای دیجیتالی را به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌بینند. با این حال باید بدانید سرمایه‌گذاری در این بازار می‌تواند خطرناک باشد. در ادامه چند ارز دیجیتالی برتر بازار را که برای سرمایه‌گذاری مناسب‌اند به شما معرفی می‌کنیم.

طول عمر آن ارز، عملکرد آن در بازار، فناوری آن ارز و همچنین علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به آن ارز دیجیتالی عواملی هستند که باعث شده‌اند این ارزها را به عنوان ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم.

ارز دیجیتال

بیت‌کوین، رهبر بازار رمزارزها

بیت‌کوین قدیمی‌ترین ارز دیجیتالی است، به همین خاطر این ارز رهبر بازار کریپتو به شمار می‌رود. حتی با وجود هزاران ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین همچنان 40 درصد این بازار را در اختیار دارد.

بسیاری از کسب‌وکارها در حال حاضر بیت‌کوین را به عنوان پرداخت می‌پذیرند که این رمزارز را به یک سرمایه‌گذاری هوشمند تبدیل کرده است. اکنون کمپانی معتبر «ویزا» با بیت‌کوین معامله می‌کند و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اخیراً یک و نیم میلیارد دلار در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است. به علاوه بانک‌های بزرگ جهان نیز به این ارز دیجیتالی علاقه‌مند شده‌اند.

البته سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین خطراتی هم دارد. شما باید بدانید نرخ بیت‌کوین بسیار متغیر است و همین موضوع سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتالی را سخت می‌کند. هرچند اگر نگاهی بلندمدت داشته باشید، سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین آسیبی به سرمایه شما وارد نمی‌کند. البته بالا بودن قیمت این ارز دیجیتالی یکی دیگر از مشکلات آن است. اکثر مردم توان خرید یک بیت‌کوین را ندارند و سرمایه‌گذاری جزئی روی این ارز دیجیتالی نیز سود بالایی به بار نخواهد آورد.

بیت کوین

اتریوم، دومین ارز جذاب کریپتو

اتریوم فرق زیادی با بیت‌کوین دارد؛ این ارز دیجیتالی تنها یک ارز رمزنگاری‌شده نیست بلکه شبکه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا رمزارز خودتان را ایجاد کنید. هرچند قیمت این ارز دیجیتالی از بیت‌کوین کمتر است، اما دومین ارز مهم این بازار محسوب می‌شود. با اینکه اتریوم قدمت چندانی ندارد اما بر بستری هوشمند قرار گرفته و همین موضوع نیز سبب محبوبیت این ارز دیجیتالی شده است.

سرمایه‌گذاری روی اتریوم خطراتی نیز دارد. با آنکه این ارز دیجیتالی از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند، اما تنها یک خط برای انجام معاملات دارد. همین موضوع می‌تواند منجر به طولانی شدن پردازش تراکنش‌ها در هنگام بارگیری بیش از حد شبکه شود.

البته حمله هکرها به این رمزارز در سال 2016 که موجب افت قیمت این ارز شد یکی دیگر از ریسک‌های آن است. در آن حمله بیش از 60 میلیون اتریوم به سرقت رفت و این شرکت مجبور به بالا بردن امنیت کیف پول خود شد. چنین اتفاق‌هایی باعث بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود.

اتریوم

بایننس‌کوین، یک ارز موفق

بایننس‌کوین یکی از معدود ارزهای دیجیتالی است که روند رشد خود را به صورت آهسته اما موفق و رو به بالا آغاز کرده است. به همین خاطر این ارز دیجیتالی به یک مبنع سرمایه‌گذاری خوب و باثبات تبدیل شده است.

البته سرمایه‌گذاری در این ارز نیز مثل دیگر رمزارزها خطراتی دارد؛ آنچه بایننس‌کوین را از رقبای خود متمایز می‌کند این است که به جای گروهی از توسعه‌دهندگان فناوری، این ارز دیجیتالی توسط یک شرکت ایجاد شده است. اگرچه تعهد بایننس‌کوین برای حفظ یک بلاک‌چین قوی نظر بسیاری از افراد بدبین را به خود جلب کرده اما برخی از سرمایه‌گذاران همچنان نگران این ارز دیجیتالی و مسائل امنیتی آن هستند.

1

کاردانو، ارز دیجیتالی جذاب

کاردانو به چندین دلیل برای سرمایه‌گذاران جذاب است: برای انجام معامله با این ارز دیجیتالی به انرژی کمتری نیاز دارید و این بدان معناست که معاملات این ارز سریع‌تر و ارزان‌تر صورت می‌گیرند. به‌علاوه، این ارز دیجیتالی به طور مداوم سیستم امنیت خود را بهبود می‌بخشد تا از حمله هکرها جلوگیری کند.

البته کاردانو ریسک‌های خاص خودش را دارد. این ارز دیجیتالی حتی با داشتن شبکه‌ای بهتر از بیت‌کوین و اتریوم ممکن است نتواند با این ارزهای دیجیتالی رقابت کند. شاید به همین دلیل میزان سرمایه‌گذاری روی این پروژه کم است. همین اتفاق نیز باعث می‌شود توسعه این ارز دچار مشکلاتی شود. این پلتفرم برنامه‌های بزرگی دارد، اما برخی بر این باورند که کاردانو توان اجرای آنها را ندارد.

1

پولکادات، یک ارز جانشین

پولکادات به دست تعدادی از توسعه‌دهندگان پیشین اتریوم ساخته شد. این افراد بعد از جدایی از پروژه اتریوم ارز رمزنگاری‌شده پولکادات را بر مبنای یک شبکه بهتر تشکیل دادند. این رمزارز به جای داشتن یک خط واحد برای انجام معاملات چندین خط دارد.

بنیان‌گذار پولکادات «گاوین وود» اولین بار این ارز دیجیتالی را در سال 2016 معرفی کرد. اما معاملات این رمزارز در پایان سال 2020 آغاز شد. با چنین سابقه کوتاهی پولکادات می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خطرناک باشد.

1

نتیجه نهایی

ارزهای دیجیتالی آمده‌اند تا بمانند، اما باید بدانید که آنها راهی برای سریع ثروتمند کردن شما نیستند. تنها با صبر و حوصله می‌توانید در این بازار موفق شوید. علاوه بر این باید بدانید این بازار ریسک‌های خاص خودش را دارد.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها