ساکنان مسکن مهر سرپل ذهاب وام و خسارت بیمه می‌گیرند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: ساکنان مسکن مهر سرپل ذهاب، علاوه بر دریافت وام 40 میلیون تومانی ساخت با کارمزد چهار درصد، خسارت وام قبلی خود را که مبلغی بین 35 تا 40 میلیون تومان می‌شود را نیز از بیمه دریافت می‌کنند.

ساکنان مسکن مهر سرپل ذهاب وام و خسارت بیمه می‌گیرند
کد خبر: 190702
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد سالاری روز جمعه در گفت‌وگویی، در خصوص وضعیت ساکنان مسکن مهر سرپل ذهاب افزود: بیمه به این افراد مبلغی بین 35 تا 40 میلیون تومان پرداخت می کند منتهی این پول مستقیم به حساب آنها واریز نمی شود بلکه نزد بانک مسکن باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: ساکنان مسکن مهر باید مشخص کنند که آیا با پول بیمه ، وام قبلی خودشان را تسویه و برای ساخت واحدشان از وام جدید و یا ضمن حفظ وام قبلی ،از پول بیمه برای ساخت واحدشان استفاده می کنند و بر حسب نیازشان می توانند از تسهیلات جدید بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: ممکن است کسی نخواهد تمام 40 میلیون تومان وام جدید را دریافت کند و بخواهد مبلغ کمتری استفاده کند.

سالاری تاکید کرد: چون به دنبال ساخت واحدها هستیم باید مدیریت طرح مسکن مهر به صورت پیمانکاری باشد که کار را تمام کند.

او در خصوص وضعیت فعلی واحدهای مسکن مهر افزود که از 24 بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب سه بلوک به طور کامل تخریب شده و برای 21 بلوک دیگر نیز برنامه مقاوم سازی و تقویت اسکلت را داریم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص تعاونی مسکن مهر سرپل ذهاب نیز گفت: الان 2 راه پیش رو داریم یا اینکه یک تعاونی جدید شکل بگیرد و یا اینکه نه همان ساختار قانونی قبلی تعاونی باقی بماند و فقط اعضای هیات مدیره آن تغییر کنند که در این خصوص این خود ساکنان هستند که باید تصمیم بگیرند.

سالاری در خصوص شرکت پیمانکاری ساخت مسکن مهر سرپل ذهاب گفت که متولی این کار اداره کل راه و شهرسازی است و آنها به ظاهر برای کاهش هزینه ها تصمیم گرفته اند که از همان پیمانکار قبلی استفاده کنند.

هرچند به گفته او، پرونده پیمانکار مسکن مهر سرپل ذهاب و بیمارستان اسلام آبادغرب هم اکنون در شورای فنی است که در صورت مقصر شناخته شدن آنها و ارجاع پرونده به دادگاه باید خسارت پرداخت کنند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها