کد خبر: 524888
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۷:۲۳:۲۱
| |

حریق 16 هزار متر مربع از جنگلهای گیلان بر اثر وزش باد گرم

سرهنگ محمد قربانی لرد اظهار داشت : در این مدت حریق جنگل در شهرستان های رودبار، رشت، شفت، تالش، ماسال و سیاهکل اتفاق افتاد که همه این حریق ها سطحی و ناشی از سوختن برگ های زیر درختان بوده و به تنه درختان آسیب نرسیده است.

حریق 16 هزار متر مربع از جنگلهای گیلان بر اثر وزش باد گرم
کد خبر: 524888
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۷:۲۳:۲۱

اعتمادآنلاین| سرهنگ محمد قربانی لرد اظهار داشت : در این مدت حریق جنگل در شهرستان های رودبار، رشت، شفت، تالش، ماسال و سیاهکل اتفاق افتاد که همه این حریق ها سطحی و ناشی از سوختن برگ های زیر درختان بوده و به تنه درختان آسیب نرسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بر اساس آخرین جمع بندی ها 16 هزار مترمربع از اراضی جنگلی این شهرستان ها دچار حریق شده است، اضافه کرد: همه این آتش سوزی ها با حضور به موقع نیروهای حفاظت منابع طبیعی با توجه به آماده باش نیروها بر اساس هشدار هواشناسی مهار و مشکلی ایجاد نشده است.

سرهنگ قربانی لرد با اشاره به کاهش حریق طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: طی هشت ماه پارسال 116 فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان گیلان اتفاق افتاد اما خوشبختانه امسال در این مدت 43 مورد بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره 1504 و 139 تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای 565 هزار هکتار جنگل و 224 هزار هکتار مرتع است.

از عصر امروز چهارشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی وزش باد، شمالی و سرد خواهد شد و تا صبح جمعه شاهد بارندگی نسبتا شدید و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی برف و وزش باد خواهیم بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها