کد خبر: 452347
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۵:۰۰
| |

مرتضی فلاح، رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی، مطرح کرد:

هموطنان با کوچک‌ترین علائم کرونا لزوما به بیمارستان مراجعه نکنند و انتظار بستری نداشته باشند

مرتضی فلاح، رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی، با بیان اینکه در 10 روز اخیر تعداد پذیرش بیماران کرونایی رو به کاهش بوده، افزود: هنوز اختلاف سلیقه‌ها در مورد بستری و درمان بیماران وجود دارد. خواهش ما از همه هموطنان این است که با کوچکترین علائمی لزوما به بیمارستان مراجعه نکنند و انتظار بستری نداشته باشند.

هموطنان با کوچک‌ترین علائم کرونا لزوما به بیمارستان مراجعه نکنند و انتظار بستری نداشته باشند
کد خبر: 452347
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی گفت: این روزها خوددرمانی بیماران کرونایی به شیوه های مختلف از جمله خوددرمانی نوین و مراجعه به داروخانه و دریافت دارو و یا خوددرمانی سنتی زیاد شده و این مسئله باعث دیر رسیدن بیماران به سیستم درمانی و پیشرفت بیماری می شود.

دکتر مرتضی فلاح در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید سلامت بندرانزلی، اظهار کرد: تاکنون 28 تن از پرسنل این بیمارستان با تست پی.سی.آر مثبت بیمار شدند که امیدواریم این تعداد بیشتر نشود و ما شرمنده خانواده‌های این عزیزان نباشیم.

وی با بیان اینکه در 10 روز اخیر تعداد پذیرش بیماران رو به کاهش بوده، افزود: هنوز اختلاف سلیقه ها در مورد بستری و درمان بیماران وجود دارد. خواهش ما از همه هموطنان این است که با کوچکترین علائمی لزوما به بیمارستان مراجعه نکنند و انتظار بستری نداشته باشند.

فلاح تصریح کرد: افراد دارای علامت می‌توانند به پزشک مراجعه و نکات ایمنی، دستورات لازم همچنین موارد خطر را از سوی پزشک دریافت کنند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی با بیان اینکه شاهد افزایش خوددرمانی در بیماران کرونایی هستیم، تاکید کرد: این خوددرمانی ها چه به شیوه نوین و با مراجعه به داروخانه و دریافت دارو و چه به صورت خوددرمانی سنتی که هنوز مورد تایید قرار نگرفته و یا در پروتکل تعریف نشده، باعث می شود بیماران دیر به بیمارستان برسند و درگیری بالای ریه موجب طولانی شدن روند درمان می شود.

فلاح با اشاره به اینکه سرفه، تنگی نفس و تب طولانی مدت که به دارو پاسخ نمی دهد مهمترین علائم کرونا هستند، گفت: علاوه بر این افرادی که دارای بیماری زمینه ای از جمله قندخون هستند، کسانی که داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مصرف می کنند و افرادی که طی دوره شیمی درمانی و رادیودرمانی هستند در معرض ابتلا قرار دارند و از جمله جمعیت در معرض خطر هستند که باید زود به سیستم درمانی مراجعه کرده ویزیت شده و اقدامات کلینیک و پاراکلینیک را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد از مراجعه دیرهنگام و یا برعکس مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی اجتناب کنند و در صورت ابتلا خوددرمانی نداشته باشند، تاکید کرد: برخی از بیماران نسبت به کرونایی بودن احساس انگ دارند.

فلاح با تاکید بر اینکه نگرانی‌هایی در بین شهروندان بندرانزلی مبنی بر پذیرش بیماران از شهرهای دیگر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سیستم بهداشت و درمان نظام ارجاع و سطح بندی بر اساس نوع امکانات و تخصص هایی که وجود دارد اعمال می شود و این مسئله نباید این نگرانی را ایجاد کند که آمار بندرانزلی به خاطر پذیرش بیماران شهرهای دیگر بالاست، زیرا در یک ماه گذشته فقط 19 درصد بیماران پذیرش شده از شهرهای دیگر بودند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی با اشاره به اینکه انزلی قطب قلب استان گیلان محسوب می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته توانستیم طی دو ماه گذشته لجستیک بیمارستان را کامل کنیم و با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیونی از نظر تعداد دستگاه های تنفسی و تجهیزات پزشکی، بیمارستان انزلی دومین بیمارستان استان گیلان است که البته امیدواریم به لطف خدای متعال هیچ وقت از این تجهیزات استفاده نکنیم.

فلاح با تاکید بر اینکه بیشترین مورد فوتی های یک ماه گذشته متاسفانه افراد مسن و پیشکسوتان خانواده ها بودند، گفت: این عزیزان افرادی بودند که خودشان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند ولی اعضای دیگر خانواده در این زمینه جدی نبودند و حتی مسافرت هم رفته بودند.

وی با تاکید بر اینکه از خانواده ها خواهش می کنیم دورهم نشینی ها و مهمانی ها را کمتر کنند، یادآور شد: لزومی ندارد همه خواهرها و برادرها به اتفاق هم به دیدن والدین خود بروند؛ سرکشی از والدین به صورت تکی مورد توجه فرزندان باشد، به ویژه افراد دارای علامت و یا مشکوک به بیماری ملاقات نداشته باشند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی، با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دید و بازدیدهایی که ناچار از انجام آن هستیم، تصریح کرد: این روزها حتی به صورت مجازی می توانیم پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود را ببینیم و تا حد ممکن باید از مهمانی ها اجتناب کنیم.

محمدرضا روحانی منش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی نیز، با اشاره به اینکه از لحاظ تامین کالاهای اساسی هیچ گونه دغدغه در سطح شهرستان نداریم، گفت: کالاهای اساسی به وفور در سطح فروشگاه‌های شهرستان وجود دارد و در دپوی کالاهای استراتژیک مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه اصناف بندرانزلی از بدو شیوع بیماری کرونا همراه و همگام با مردم و مسئولان بودند، تصریح کرد: دولت مزایا و تسهیلاتی برای جبران خسارت کرونا برای اصناف قائل شد لذا اصناف شهرستان به نحو احسن در گروه های 13 گانه توانستند از تسهیلات و وام کرونا بهره مند شوند و شهرستان بندر انزلی در حوزه اصناف از لحاظ جذب اعتبارات و تسهیلات کرونا مقام اول گیلان به جز رشت را دارد.

رئیس اداره صمت بندرانزلی، با اشاره به تصمیم هیئت دولت مبنی بر اینکه استان‌های شمالی برنج کار از دریافت برنج وارداتی محروم هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح اطعام، مواسات و همدلی مومنانه به صورت جدی در شهرستان انجام می‌شود با پیگیری انجام شده برنج وارداتی ارزان قیمت برای پوشش افراد بی‌بضاعت در سطح شهرستان مورد توجه قرار گیرد همچنین یک قسمت هم برای دپوی استراتژیک و آمادگی برای بحران برف و بوران زمستانی داشته باشیم.

روحانی منش، با اشاره به اینکه 12 هزار واحد صنفی با اشتغال 48 هزار نفر در سطح شهرستان بندرانزلی وجود دارد، گفت: سهمیه شهرستان برای سالجاری 300 سهمیه بود تا از طریق اصناف پوشش داده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها