کشف 1100 میلیارد تومان کالا و ارز قاچاق در یک ماه گذشته/ توقیف 1390 خودروی "شوتی"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در یک ماه گذشته انواع کالای قاچاق و ارز به ارزش بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان کشف شده است.

کشف 1100 میلیارد تومان کالا و ارز قاچاق در یک ماه گذشته/ توقیف 1390 خودروی "شوتی"
کد خبر: 524836
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۲:۲۸:۳۰

اعتمادآنلاین| سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به مقابله مداوم پلیس با قاچاق کالا و ارز، در این رابطه اظهار کرد: در راستای کمک به جهش تولید، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر از طریق بررسی اسنادی کالا (مبدأ و مقصد)، اجرای طرح‌ها، بازرسی‌های دوره‌ای و متناوب از نشانگاه‌های اقتصادی، کنترل مرزی و ایست و بازرسی‌های جاده‌ای توسط رده‌های عملیاتی این پلیس در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تسنیم،رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی سراسر کشور انواع کالای قاچاق، شامل لوازم خانگی و آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، لوازم یدکی خودرو، لوازم و تجهیزات رایانه‌ای و تلفن همراه، البسه، سکه و ارز، فرآورده‌های نفتی، دام و کالاهای اساسی در ماه گذشته کشف شد و همچنین تعداد یک هزار و 390 دستگاه خودرو وانت و سواری شوتی حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا و ارز مکشوفه را بیش از 11 هزار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا تعداد 6 هزار و 293 متهم به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و کالاهای مکشوفه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان‌ها تحویل شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد قاطعانه با دانه‌درشت‌ها در دستور کار این پلیس قرار دارد.

مقیمی از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها