فوت در بیماران مبتلا به ایدز چگونه است؟

مشاور مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت گفت: بیماران ایدز می توانند مانند افراد عادی زندگی کنند.

فوت در بیماران مبتلا به ایدز چگونه است؟
کد خبر: 524604
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۵:۰۸:۰۱

اعتمادآنلاین| کتایون طایری مشاور مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی ایدز گفت: بیماری ایدز یک بیماری قابل کنترل است نه بیماری که باعث وحشت بسیاری از افراد می شود.

به گزارش برنا،وی افزود: اینکه گفته می شود در سال مواردی نظیر 400 تا 500 مرگ گزارش شده داریم به این معنی نیست که این افراد تنها به دلیل بیماری ایدز فوت کردند.

مشاور مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت تصریح کرد: تصادفات، مرگ های طبیعی و.. می تواند علت مرگ این بیماران می تواند باشد. عده ای از این بیماران در سنین بالا هستند و به همین دلیل فوت می کنند.

طایری گفت: بیماری اچ آی وی یک بیماری مزمن قابل کنترل است و تمام تلاش ما این است که این بیماران را پیدا کنیم و هر چه سریعتر آن ها را درمان کنیم تا بتوانیم یک زندگی طبیعی به آن ها بدهیم.


وی ادامه داد: در حال حاضر داروهایی در دنیا وجود دارد و ما هم در کشور خودمان توان دسترسی و تولید آن را داریم که این ها می توانند باعث کنترل بیماری شوند و بار ویروسی را به صفر برساند.

مشاور مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زمانی که بار ویروسی صفر می شود بیماری پشرفت نمی کند، ادامه داد: چون ویروس در خون وجود ندارد، عملا انتقالی هم صورت نمی گیرد.

طایری گفت: اگر بیمار مراجعه کند و به موقع دارو دریافت کند، هرگز از مرحله ی اچ آی وی به مرحله ی ایدز نمی رسد و طول عمر طبیعی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها