کد خبر: 524025
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۰۹:۲۹:۰۳
| |

رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

2 مورد ابتلا به سرخک و یک مورد به سرخچه در قزوین شناسایی شده است

رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 2 مورد ابتلا به بیماری های مسری سرخک و یک مورد سرخچه امسال در قزوین شناسایی و مبتلایان و اطرافیان آنان تحت مراقبت های درمانی و بهداشتی قرار گرفته اند.

2 مورد ابتلا به سرخک و یک مورد به سرخچه در قزوین شناسایی شده است
کد خبر: 524025
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۰۹:۲۹:۰۳

اعتمادآنلاین| صفر فیض الهی، رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرخک یک عفونت دوران کودکی است که اگر کنترل نشود خطرناک و در مواردی کشنده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: سرخک در استان های جنوبی و مرکزی کشور در حال شیوع است و با توجه به اینکه این بیماری به دلیل نداشتن نظام واکسیناسیون قوی در کشورهای همسایه همچون افغانستان، پاکستان و عراق رشد چشمگیری داشته؛ شیوع آن در کشورمان دور از انتظار نیست.

فیض الهی گفت: در استان قزوین 2 کودک زیر پنج سال مبتلا به سرخک شناسایی شده اند که خود و اطرافیان آن ها تحت اقدامات مراقبتی قرار گرفتند.

وی همچنین با بیان اینکه تب و بثورات پوستی از علائم کلیدی ابتلا به سرخک و سرخجه محسوب می شود،افزود: در استان قزوین بیش از پنج هزار خانواده مورد بررسی و غربالگری قرار گرفتند و از این تعداد 60 نمونه گیری صورت گرفته است.

رییس بیماری های واگیر استان قزوین تصریح کرد: ویروس سرخک و سرخجه در مخاط بینی و گلو فرد آلوده وجود دارد و می تواند از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت کند.

وی همچنین افزود: ویروس تا 2 ساعت در فضای زندگی فرد آلوده زنده و قابل انتقال است.

این مسوول ادامه داد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه علایم تب و بثورات پوستی در کودکان خود در اسرع وقت به بیمارستان دولتی قدس مراجعه کنند تا روند پیگیری ها و در صورت لزوم نمونه گیری انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها