حذف خدمات درمانی رایگان به افراد واکسینه نشده در سنگاپور

دولت سنگاپور از درمان رایگان بیماران مبتلا به کووید-19 که "به انتخاب خود برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند" حمایت نمی کند.

حذف خدمات درمانی رایگان به افراد واکسینه نشده در سنگاپور
کد خبر: 521722
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۱:۳۳:۲۶

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت سنگاپور روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: پس از هشتم دسامبر دولت دیگر خدمات درمانی رایگان را برای افرادی که "به انتخاب خود واکسینه نشده اند" پوشش نمی دهد.

به گزارش ایسنا،وزیر بهداشت سنگاپور با بیان اینکه 82.47 درصد جمعیت این کشور در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شده اند، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا تمامی افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند در برابر این بیماری واکسینه شوند.

بر اساس تحلیل نیویورک تایمز، سنگاپور یکی از بهترین سیستم های مراقبت های درمانی و بهداشتی در جهان را داراست و بر خدمات پزشکی خصوصی متکی است. همچنین کارکنان موظفند بر اساس معیارهای مختلف، بخشی از حقوق خود را در حساب‌های پس‌انداز سلامت قرار دهند.

تصمیم دولت سنگاپور مبنی بر لغو ارائه خدمات درمانی با بودجه عمومی به این معنی است که براساس قوانین این کشور از این پس بیمارستان‌ها باید هزینه درمان افراد واکسینه نشده را که بخش عمده ای از موارد جدید ابتلا و بستری را تشکیل می‌دهند، پرداخت خواهند کرد.

وزیر بهداشت سنگاپور در ادامه خاطر نشان کرد: هرچند همچنان هزینه‌های درمان تحت حمایت خواهند بود و شامل یارانه می شوند با این حال حتی بیمارستان‌ها هم ترجیح می‌دهند که اصلا برای این بیماران که از واکسیناسیون امتناع می‌کنند، هزینه نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها