منتظرالمهدی، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تریاک و شیشه هنوز پرمصرف‌ترین مخدرهای کشور هستند

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش نگرانی در حوزه استفاده از ماده مخدر گل در کشور، گفت: با این حال هنوز هم تریاک مقام اول مصرف مواد مخدر در کشور را دارد.

تریاک و شیشه هنوز پرمصرف‌ترین مخدرهای کشور هستند
کد خبر: 318910
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار منتظر المهدی همزمان با بازدید خود از مرکز «خط ملی اعتیاد» با بیان اینکه امسال دهمین سال فعالیت این خط تلفنی است، گفت: این خط با همت سازمان بهزیستی کشور و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و روز به روز فعالیت آن در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 450 هزار تماس موفق با خط ملی اعتیاد برقرار شده است، اظهار کرد: میانگین زمانی که مشاورین در جریان تماس‌ها صرف می‌کنند حدود 10 دقیقه است اما متخصصان اعلام می‌کنند که حتی ممکن است تماسی تا یک ساعت هم طول بکشد. در این بخش کارشناسان، کارشناسان ارشد، دکترا و … در رشته‌های مددکاری، روان شناسی و … مشغول به کار هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کارشناسان خط ملی اعتیاد از 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی افراد در سراسر کشور هستند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری 09628 بدون پرداخت هزینه از مشاوره اعتیاد استفاده کنند.

منتظر المهدی افزود: حضور امروز در این مرکز در راستای شناساندن این مرکز به کسانی است که به آن نیاز دارند. بیشترین تماس گیرندگان مادران و هسران افراد معتاد هستند که دنبال راهکار هستند اما بیشتر تماس‌ها مربوط به کسانی است که گرفتار اعتیاد شده اند و اینجا هم مشاوره و راهنمایی دریافت می‌کنند تا به نزدیک‌ترین مرکز درمان اعتیاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نگرانی در حوزه استفاده از گل بیشتر شده است، توضیح داد: با این حال هنوز هم تریاک مقام اول مصرف مواد مخدر در کشور را دارد، در مرحله بعد هم گل به دلیل عدم آگاهی از عوارض آن بیشترین مصرف در کشور را دارد.

برخی گمان می‌کند این ماده گیاهی است و عوارضی ندارد این درحالیست که باعث افزایش فشار خون و مشکلات مغزی می‌شود که اگرچه در کوتاه مدت لذت به همراه دارد اما بعد از مدتی باعث از کارافتادگی مغز می‌شود به طوریکه فرد نیاز پیدا می‌کند از مواد مخدر دیگر یا مواد ترکیبی استفاده کند، بنابراین افرادی که برای لاغری، ایجاد شادابی، نشاط و.... از این مواد استفاده می‌کنند کاملاً در اشتباه هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها