کد خبر: 583989
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۸:۱۰
| |

برزیل – صربستان؛ سلسائو به جنگ عقاب می‌رود

برزیل که پرافتخارترین تیم جام‌جهانی است در نخستین دیدارش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف صربستان خواهد رفت و امید دارد دوباره در آسیا قهرمان شود.

برزیل – صربستان؛ سلسائو به جنگ عقاب می‌رود
کد خبر: 583989
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۸:۱۰

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ برزیل یکی از مدعیان قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف صربستان خواهد رفت. این دیدار از گروه G در ورزشگاه لوسیل دوحه برگزار خواهد شد و علیرضا فغانی هم آن را قضاوت خواهد کرد.

برزیل؛ ۲۰ سال بعد... در آسیا

به گزارش خبرورزشی، ۲۰ سال پیش آخرین مرتبه برزیل قهرمان جام‌جهانی شد. بعد از کسب پنجمین جام که رونالدو، ریوالدو و خیلی از فوق‌ستاره‌های آن دوران سلسائو بالای سر بردند، کسی تصور نمی‌کرد حسرت‌شان در قهرمانی به ۲ دهه برسد. حتی در برزیل ۲۰۱۴ هم با شکست تلخ ۷-۱ مقابل آلمان به فینال نرسیدند. حالا برای جبران ناکامی‌ها در جام‌جهانی و راهیابی به فینال، برزیلِ تیته راهی مسابقات شده. شاید برگزاری دوباره جام‌جهانی در آسیا اتفاق خوبی برای برزیل باشد. خیلی از برزیلی‌ها این اتفاق را به فال نیک گرفته‌اند. اولین رقیب‌شان صربستان است که ۴ سال پیش هم آن را بردند. این بازی می‌تواند یک شروع خوب باشد. برزیل از لوسیل به لوسیل می‌رسد؟

صربستان؛ عقاب‌ها سرانجام صعود می‌کنند؟

عقاب‌ها همیشه با مسائل سیاسی و تجزیه دست و پنجه نرم کرده‌اند و فوتبال‌شان هم ثبات نداشته. با این حال نسل جدید فوتبال صربستان با ستاره‌های بزرگی به‌خصوص در خط حمله مثل ولاوویچ، یوویچ و میتروویچ می‌تواند شگفتی‌ساز هم بشود. صربستان در ۶ بازی آخرش تا قبل از جام‌جهانی شکست نخورده و در گروهش در مرحله انتخابی هم بالاتر از پرتغال قرار گرفت. ناامید نشدن تا دقیقه آخر مزیت تیم دراگان استویکوویچ است. اگر تردید دارید این مورد را از پرتغالی‌ها بپرسید! صربستان می‌خواهد برای برزیل امشب دردسر ایجاد کند.

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۱۸ در دوره گذشته جام‌جهانی برزیل موفق شد با نتیجه ۲-۰ از سد صربستان بگذرد. پائولینیو و سیلوا گل‌های برزیل را در آن بازی زدند.

آمار بازی

۲) برزیل و صربستان تابه‌حال ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هردو بازی را برزیل برده. سلسائو از این رقیب یک گل هم نخورده است.

۵) همه می‌دانند که برزیل پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌جهانی با ۵ جام است. سلسائو حتی یک دوره را هم از دست نداده و این بیست‌ودومین حضورشان در مسابقات است.

۱۳) صربستان به‌علاوه دورانی که نام یوگسلاوی و صربستان و مونته‌نگرو در مسابقات شرکت می‌کرد، ۱۳ مرتبه در جام‌جهانی حاضر شده. بهترین عملکرد صرب‌ها چهارمی در جام‌جهانی ۱۹۶۲ است. صربستان از سال ۱۹۹۸ به بعد به مرحله حذفی نرسیده است.

۶) نیمار که در ۱۲۱ بازی ملی ۷۵ گل زده، ۶ مرتبه در جام‌جهانی دروازه رقبا را باز کرده. او در برزیل ۲۰۱۴ موفق شد ۴ گل بزند و در روسیه ۲۰۱۸ هم ۲ گل به ثمر رساند.

۱۵) بعد از شکست در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ مقابل آرژانتین، برزیل در هیچ دیداری شکست نخورد. شکست‌ناپذیری این تیم به ۱۵ بازی رسیده است.

مصدومان و محرومان

آنتونی تنها مصدوم برزیل است که احتمالاً به بازی نخست سلسائو نخواهد رسید. الکساندر میتروویچ ستاره خط حمله صربستان هم به احتمال زیاد در این بازی غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

برزیل: آلیسون، دانیلو، مارکینیوس، سیلوا، ساندرو، پاکتا، کاسمیرو، فرد، رافینیا، نیمار و ریچارلیسون

صربستان: وانیا میلینکوویچ ساویچ، پالوویچ، استفان میتروویچ، میلنکوویچ، ژیوکوویچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ، گودلی، کوستیچ، ولاهوویچ و یوویچ

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها