کد خبر: 583618
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۷:۳۷:۵۴
| |

لیونل مسی و دوستان وارد می‌شوند

تیم ملی آرژانتین در شروع کارش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در دیداری از گروه C به مصاف عربستان سعودی خواهد رفت.

لیونل مسی و دوستان وارد می‌شوند
کد خبر: 583618
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۷:۳۷:۵۴

اولین دیدار از روز سوم مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دیداری از گروه C خواهد بود که بین آرژانتین و عربستان‌سعودی برگزار می‌شود. سوت آغاز این دیدار ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه لوسیل به صدا درخواهد آمد.

آرژانتین؛ رؤیای ۳۶ ساله

به گزارش خبرورزشی، شاید حتی برای رقبای آرژانتین هم جالب و جذاب باشد که لیونل مسی در ۳۵ سالگی جام قهرمانی جام‌جهانی را سرانجام بالای سر ببرد. لئو چندی پیش اعتراف کرد که این آخرین جام‌جهانی اوست. حالا با امید فراوان و پس از کسب اولین جام بزرگ در کوپا آمریکا، به قطر آمده با یک جام دیگر ببرد و با دلخوشی از فوتبال ملی کنار برود. آرژانتین در گروهی قرار گرفته که نیمه‌چالشی برای‌شان نبرد با مکزیک و لهستان خواهد داشت. با این حال کسی انتظار ندارد مقابل عربستان در نخستین بازی پیروز نشوند. به نظر می‌آید بهترین شروع برای آلبی‌سلسته همین روبه‌رو شدن با عربستان باشد. شاید حتی مسی بتواند از همینجا پایه آقای‌گل شدن را هم بگذارد.

عربستان سعودی؛ پرواز شاهین در خاورمیانه

سال‌هاست که عربستانی‌ها در پی تکرار موفقیت سال ۱۹۹۴ هستند، وقتی که در آمریکا درخشیدند و در نخستین روزهای حضورشان در جام‌جهانی به مرحله حذفی رسیدند. این دوره هم از شانس بدشان در گروهی دشوار مقابل ستاره‌هایی مثل مسی و لواندوفسکی قرار خواهند گرفت. عربستان اگر صعود کند شگفتی‌ساز شده، ولی از اروه رنار و شاگردانش چنین انتظاری نداریم. سعودی‌ها در مرحله انتخابی در گروهی دشوار قرار داشتند و بالاتر از ژاپن و استرالیا قرار گرفتند. در ماه‌های گذشته به طرز عجیبی بازی‌های عربستان مقابل رقبا کم‌گل بوده؛ از بردهای ۱-۰ تا تساوی بدون‌گل و تساوی ۱-۱. به نظر می‌آید تیم رنار بازی بسته را در جام‌جهانی هم در دستور کارش قرار خواهد داد.

آخرین جدال

تنها دیدار بین عربستان و آرژانتین که دیداری دوستانه بود نوامبر ۲۰۱۲ با تساوی بدون‌گل به پایان رسید.

آمار بازی

۱) آرژانتین یک مرتبه مقابل عربستان به میدان رفته که دقیقاً ۱۰ سال قبل بوده و آن بازی دوستانه برنده و گل نداشت.

۱۸) آلبی‌سلسته برای هجدهمین دوره وارد رقابت‌های جام‌جهانی می‌شود. آرژانتین فقط ۳ دوره موفق نشده از مرحله گروهی صعود کند.

۶) این ششمین حضور عربستان در جام‌جهانی

 خواهد بود. شاهین‌ها سال ۱۹۹۴ در اولین حضورشان از مرحله گروهی صعود کردند و شگفتی‌ساز شدند.

۳۳) آرژانتین در حالی گام به جام‌جهانی می‌گذارد که در ۳۳ بازی اخیرش شکست نخورده. آخری باخت آلبی‌سلسته جولای ۲۰۱۹ مقابل برزیل در کوپا آمریکا رقم خورد.

۶) لیونل مسی که برای پنجمین مرتبه در جام‌جهانی به میدان خواهد رفت و امیدوار است سرانجام قهرمان شود، تابه‌حال ۶ گل در این تورنمنت به ثمر رسانده.

۲) اروه رنار سرمربی فرانسوی عربستان برای دومین دوره متوالی در جام‌جهانی حضور پیدا می‌کند. او دوره قبلی با مراکش در این مسابقات بود.

مصدومان و محرومان

هیچ‌کدام از دو تیم برای دیدار نخست‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مصدومی ندارند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آرژانتین: مارتینس، مولینا، رومرو، اوتامندی، تالیافیکو، دی‌پائول، پاردس، مک‌آلیستر، مسی، دی‌ماریا و لائوتارو

عربستان‌سعودی: العویس، الغنام، العمری، بلیهی، الشهرانی، النجعی، شراحیلی، الفرج، الدوسری، باهبری و البریکان

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها