کد خبر: 602855
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۷:۲۰:۵۲
| |

کیهان: قصه «قهوه تلخ» مهران مدیری کپی‌برداری بود

کیهان در شماره امروز خود مدعی شده قصه سریال «قهوه تلخ» از روی فیلم نامه محمدرضا اعلامی ساخته شده است.

کیهان: قصه «قهوه تلخ» مهران مدیری کپی‌برداری بود
کد خبر: 602855
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۷:۲۰:۵۲

کیهان در شماره جدید خود ضمن انتقاد از موضع گیری مهران مدیری در اعتراضات اخیر به چگونگی نگارش سریال قهوه تلخ این کارگردان پرداخت.

کیهان نوشت: هنوز فراموش نکرده‌ایم که در نخستین روزهای درگرفتن آشوب‌ها مدیری با انتشار ویدئویی اعلام کرد که صداوسیما حق ندارد حتی یک فریم از آثار او را پخش کند. آن هم در شرایطی که به قول یکی از مدیران سازمان صداوسیما، وی در قراردادی با رسانه ملی برای تولید برنامه «دورهمی» 30 میلیارد تومان دستمزد گرفته بود!

چطور ممکن است یک برنامه ساز با رسانه‌ای قرارداد ببندد و چنین رقم هنگفتی را بگیرد و در عین حال، پخش تصاویرش از همان رسانه را تحریم کند؟ چنین رفتاری فقط از فردی با سابقه مهران مدیری بر می‌آید. مدیری بین همکارانش فردی منفور، بداخلاق و متکبر شناخته می‌شود.

در دهه 80 مرحوم محمدرضا اعلامی، طرح فیلمنامه‌ای را برای تولید ارائه کرد که برگرفته از رمان «ماشاءالله‌خان در بارگاه ‌هارون الرشید» بود. این فیلمنامه درباره فردی بود که از زمان معاصر به عصر قرون وسطی سفر می‌کند و آن‌جا با درباریان‌ هارون الرشید دم‌خور می‌گردد و ماجراهایی را از سر می‌گذراند و... این فیلمنامه به دلیل برداشت از یک رمان طاغوتی و یادآوری نام نویسنده‌اش، رد می‌شود. اما مدتی بعد و درحالی که محمدرضا اعلامی از دار دنیا رفته بود، سریال «قهوه تلخ» با شباهت بسیار زیاد به همان فیلمنامه کار می‌شود. رسانه‌ها در همان زمان تیتر زدند: «کپی‌برداری قهوه تلخ از رمان قبل از انقلاب» اما در واقع این سریال از روی منبع دراماتیکی که توسط اعلامی نوشته شده بود، تولید شد. حتی شنیده می‌شود که مهران مدیری هم قرار بود یکی از نقش‌های این فیلم را بازی کند که جایگاهی فروتر داشت، اما در سریال قهوه تلخ، نقش اصلی و مهم را برای خودش برگزید! به هر حال، پروژه‌ای که شروعش با کارگردان بااخلاقی چون محمدرضا اعلامی بود، توسط یک کارگردان بداخلاقی پی گرفته شد که ناتمام ماند و برخی حامیان مالی آن متضرر شدند! یادآوری این نکات برای این بود که مهران مدیری نه تنها با وجود اعلام جنگ با رسانه ملی، 30 میلیارد تومان از این دستگاه دریافت کرده که همان روزها همراه با «هدیه تهرانی» از دیگر حامیان اغتشاشات در حال بازی در فیلم «آینه» به کارگردانی محمود کلاری بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها