احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد:

انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود

امام جمعه مشهد گفت: انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود و در نهایت کار به جایی می رسد که حتی نماز هم براندازی شود.

انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود
کد خبر: 586511
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۳:۴۳:۲۶

سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س)، یک شخصیت کامل و تضمین کننده برای بقای دین تا قیامت بود. مجاهدات حضرت اگر پس از رحلت رسول خدا(ص) انجام نمی شد، هرگز دین به سلامت به دست آیندگان نمی رسید.

به گزارش شفقنا بخش هایی از اظهارات علم‌الهدی را در ادامه می خوانید:

  • انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود و در نهایت کار به جایی می رسد که حتی نماز هم براندازی شود. در این شرایط بود که زهرای مرضیه(س) در برابر تلاش جریان نفاق برای نفوذ به جریان حاکمیت ایستاد؛ آن هم در شرایطی که جریان حق از سه تا هفت نفر بیشتر طرفدار نداشت، همه مسلمانان دچار انحراف فکری بودند و علی بن ابی طالب(ع) هم نمی توانست در تقابل قدرت حضور پیدا کند.
  • امیرمومنان نباید به میدان می آمد زیرا اگر شمشیر به میان می آمد، اسلام همچون همه نظریات حاکمیتی به یک تز قدرت تبدیل می شد و لبه تیز شمشیر علی(ع) پیش از آن که بخواهد مسیر را برای حضرت باز کند، دین را براندازی می کرد و اینجا بود که سیاست، مدیریت، مجاهده و شهادت زهرا(س)، جلوی انحراف رهبری را گرفت تا اینکه در ادامه، این انحراف به براندازی نماز نینجامد.
  • در این زمان بود که مردم به خاطر یک نظام به اصطلاح شورایی، نظامی را که از طرف خدا تعیین شده بود، کنار گذاشتند و اگرچه مصلحت اسلام این بود که جریان وحی از طریق یک حکومت خدایی ادامه پیدا کند اما جامعه به یک حکومت لیبرال دموکراسی روی آوردند.
  • از انواع و اقسام ابعاد جهاد شبانه روزی و سه ماهه زهرای مرضیه(س) چه تبیین شده به جز ماجرای کوچه و آتش زدن در خانه و روضه شهادت؟ حقیقت باید تبیین شود. اگر وجود اقدس زهرا(س) در برابر انحراف رهبری مقاومت و ایستادگی نمی کرد، امروزه از نماز هم خبری نبود زیرا رسول اکرم(ص) روزی به همه مسلمانان هشدار داد که انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود و در نهایت کار به جایی می رسد که حتی نماز هم براندازی شود.
  • در این شرایط، وجود اقدس صدیقه اطهر(س) در اولین نقطه مبارزه ایستاد و مقاومت کرد زیرا در برابر انحراف اگر از ابتدا ایستادگی نشود، این انحراف در جامعه رسوب می کند و نهادینه می شود. امروز هم وضع به همین ترتیب است و تحریف کنندگان در هر جریان حاکمیتی و هر انقلاب، در ابتدا به دنبال مصادره کردن اندیشه آن هستند و پس از آن به دنبال ایجاد انحراف می روند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها