علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس:

نباید اجازه دهیم تحت عنوان اعتراض، امنیت را خدشه‌دار کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعتراض روی چشم مسئولان جا دارد، اما در تجمعات نباید از سلاح استفاده شود و مبانی اسلام هم باید مورد توجه قرار گیرد.

نباید اجازه دهیم تحت عنوان اعتراض، امنیت را خدشه‌دار کنند
کد خبر: 583988
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۵:۲۶

علی اصغر عنابستانی با اشاره به اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت اساسی دارد، اظهار داشت: اعتراض روی چشم متولیان حکمرانی اعم از بنده به عنوان نماینده مجلس تا دیگر مسئولان کشور جا دارد.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: در اصل ۲۷ قانون اساسی آمده است که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است. بر این اساس اگر این شروط مورد توجه قرار گیرد، هیچ محدودیتی برای اعتراض کردن، تجمع و راهپیمایی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کسی تحت هر عنوانی مانند اعتراض و تجمع مرتکب جرم شود و اگر آن جرم مخل امنیت عمومی مردم باشد، باید با وی با شدت و فوری برخورد شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با برهم‌زنندگان امنیت کشور مماشات شود، گفت: افتخارمان این است که جمهوری اسلامی برای مردم امنیت ایجاد کرده است و امنیت مردم خط قرمز ماست و کسی حق ندارد به امنیت کشور خللی وارد کند.

عنابستانی تاکید کرد: اگر فردی به امنیت عمومی مردم خدشه وارد کند، برای مردم نگرانی ایجاد کند، شغل و زندگی آنان را به خطر بیندازد و به اموال عمومی آسیب بزند، این اقدامات جرم است و اعتراض نیست.

وی با بیان اینکه سر دادن شعارهای توهین‌آمیز هم جرم است و هیچ فردی نباید اجازه داشته باشد که به نام اعتراض به کسی توهین کند، گفت: قوه قضائیه نباید با این افراد با مماشات رفتار کند و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی هم باید با شدت با این افراد برخورد کنند. نباید اجازه دهیم که فردی تحت عنوان اعتراض، امنیت عمومی مردم را خدشه‌دار کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها