بیانیه کارشناسان سازمان ملل علیه «طرح صیانت»

تنی چند از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت ایران خواسته‌اند از تلاش‌ برای تصویب طرح صیانت دست بر دارد؛ طرحی که دسترسی به اینترنت جهانی را محدود می‌کند و به تاکید آنها گامی در جهت تحکیم دیوار دیجیتال است.

بیانیه کارشناسان سازمان ملل علیه «طرح صیانت»
کد خبر: 540908
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۷:۳۳:۳۲

تنی چند از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت ایران خواسته‌اند از تلاش‌ برای تصویب "طرح صیانت" دست بر دارد؛ طرحی که دسترسی به اینترنت جهانی را محدود می‌کند و به تاکید آنها گامی در جهت تحکیم "دیوار دیجیتال" است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دویچه وله، این بیانیه  به امضای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، ایرنه خان، گزارشگر ویژه در امور حق آزادی عقیده و بیان، الکساندرا زانتاکی، گزارشگر ویژه در زمینه حقوق فرهنگی رسیده است.

شماری از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه ۱۰ اسفند (اول مارس) منتشر شد، از دولت ایران خواستند از تلاش برای تصویب قانون جدیدی که موجب "انزوای" این کشور در اینترنت جهانی می‌شود، دست بردارد.

این بیانیه  به امضای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، ایرنه خان، گزارشگر ویژه در امور حق آزادی عقیده و بیان، الکساندرا زانتاکی، گزارشگر ویژه در زمینه حقوق فرهنگی رسیده و در آن آمده است: «این طرح گامی نگران کننده در راستای تحکیم دیوار دیجیتال در ایران است. این امر، گردش اطلاعات را در محیطی که آزادی بیان و سایر حقوق اساسی از قبل به شدت محدود شده است، محدودتر خواهد کرد. طرح همچنین ناقض حق مشارکت افراد در حیطه فرهنگی و دسترسی به منابع فرهنگی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها