نجات تاجر ثروتمند از چنگ گروگانگیران بعد از 3 ماه

متهم اصلی که از قبل با مرد تاجر اختلاف حساب یک میلیارد تومانی داشته با مشارکت ۳ نفر دیگر نقشه آدم‌ربایی را طراحی و اجرا کرده بود.

نجات تاجر ثروتمند از چنگ گروگانگیران بعد از 3 ماه
کد خبر: 612787
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۰۸:۵۹:۰۴

تاجر ثروتمند در حالی که در اسارت آدم‌ربایان تهدید به قتل شده بود، پس از 3 ماه اقدامات تخصصی پلیس نجات یافت.بررسی‌های پلیسی نشان داد پسر کینه‌جو در جریان اختلاف مالی با تاجر برنج، او را با همدستی سه نفر دیگر در یک سناریوی از پیش طراحی شده از مقابل خانه‌اش در گلستان ربوده است.

به گزارش «ایران»، پلیس که با پرونده پیچیده و حساسی روبه‌رو شده بود، بعد از تجسس‌های تخصصی فاش کرد ربایندگان طعمه خود را به شهریار منتقل کرده‌اند و بالاخره پس از سه ماه با تلاش مشترک پلیس گلستان و کارآگاهان شهریار، گروگان به سلامت از چنگال آدم‌ربایان نجات یافت.

رسیدگی به این پرونده از اوایل روزهای پایانی سال گذشته و از وقتی شروع شد که خانواده یک تاجر پولدار که در کار خرید و فروش برنج بود به اداره پلیس مراجعه کردند و در حالی که از گفتن موضوعی محرمانه به پلیس احساس نگرانی داشتند، مدعی شدند پدر خانواده به طرز مشکوکی توسط چند مرد ناشناس مقابل در خانه‌شان ربوده شده است و بعد از مدتی افرادی ناشناس از طریق تماس تلفنی مدعی شده‌اند برای آزادی و نجات وی باید ۱۴میلیارد تومان پرداخت کنند وگرنه او را خواهند کشت.

هنوز جملات خانواده پریشان تمام نشده بود که رئیس دایره جنایی دستور داد تیم ویژه‌ای برای رازگشایی این پرونده تشکیل شود.

تحقیقات گسترده پلیس در حالی انجام می‌شد ‌که هیچ ردی از آنها بر جای نمانده بود اما این موضوع پایان این پرونده نبود چراکه کارآگاهان بعد از مدتی با تلاش‌های فراوان توانستند رد تازه‌ای ازآدم‌ربایان خارج از استان گلستان پیدا کنند. سرانجام با پیگیری‌های تیم ویژه، رد گروگانگیران در یکی از مناطق غرب استان تهران پیدا شد.

سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور درباره این پرونده به خبرنگار «ایران» گفت: با پیدا شدن ردی از گروگانگیران در غرب استان تهران، خیلی زود و تقریباً 3 روز قبل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان شهریار توانستند متهمان تحت تعقیب را در یک زیرزمین مخوف در شهریار پیدا کنند.

با پیدا شدن مخفیگاه گروگانگیران، مأموران پلیس شهریار در یک عملیات غافلگیرانه با همکاری مأموران گلستان توانستند 4 آدم‌ربا را شناسایی و دستگیر کنند و گروگان را که یک مرد ۴۷ساله است نجات دهند.

سواری‌پور گفت:هر 4 متهم جوان این پرونده که بین ۲۵ تا ۲۶سال سن دارند دارای سوابق کیفری هستند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درباره انگیزه متهمان گفت: متهم اصلی که از قبل با مرد تاجر اختلاف حساب یک میلیارد تومانی داشته با مشارکت ۳ نفر دیگر نقشه آدم‌ربایی را طراحی و اجرا کرده است.

متهمان اوایل اسفند‌ماه با ماشین خود مقابل خانه تاجر برنج کشیک داده و در یک فرصت مناسب او را سوار خودروی خود کرده و بعد ربودند.

وی درباره محل گروگانگیری گفت: گروگان در یک زیرزمین مخوف در شهریار زندانی شده بود.

سواری‌پور درباره سلامت مرد ربوده شده نیز مدعی شد خوشبختانه فرد گروگان گرفته شده در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ مشکلی ندارد.

گفتنی است متهمان با سرکردگی یکی از آنها که از قبل اختلاف مالی با گروگان داشته نقشه آدم‌ربایی را طراحی و با مشارکت سه نفر دیگر نقشه را اجرایی کرده‌اند.

تاجر برنج که پس از نجاتش از چنگال آدم‌ربایان اشک شوق در چشمانش جمع شده بود و سجده شکر بجا می‌آورد، گفت:هیچ وقت فکر نمی‌کردم نجات پیدا کنم و در این مدت لحظات سختی را تجربه کردم.

تهدید و آزار و اذیت‌های متهمان در این مدت مرا به پرتگاه مرگ نزدیک کرده بود. وقتی شامگاه سه‌شنبه ناگهان پلیس وارد زیرزمین شد و مرا نجات داد تازه فهمیدم چقدر کار پلیس سخت و مهم و جان آدمی چقدر با ارزش است. واقعاً هیچ وقت احساس نمی‌کردم روزگاری از دست متهمان نجات پیدا کنم.

سواری‌پور درباره متهمان نیز گفت: متهم اصلی پرونده مدعی بود گروگان به ما بدهی داشت و زیر بار این بدهی‌اش نمی‌رفت تا اینکه به خاطر اختلاف حساب یک میلیاردی تصمیم گرفتم با کمک دوستانم او را بدزدیم بعد به خانواده‌اش زنگ زدیم و ۱۴ میلیارد تومان درخواست کردیم.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در پایان گفت: هم‌اکنون متهمان پرونده  دراختیار کارآگاهان گلستان قرار گرفته و به اداره پلیس استان گلستان منتقل شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها