کد خبر: 776264
|
۱۴۰۵/۰۳/۱۳ ۲۲:۱۳:۳۲
| |

عراقچی: نتیجه هرگونه تجاوز به بیروت، بازگشت جنگ خواهد بود/ ایران هرگز به دنبال مداخله در سیاست داخلی لبنان نبوده است/هیچ پیشرفت ملموسی در روند مذاکرات حاصل نشده است

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه تهران هرگز در سیاست داخلی لبنان مداخله نکرده است، هشدار داد هرگونه حمله به بیروت و ضاحیه جنوبی با پیامدهای سنگین همراه خواهد بود و می‌تواند به ازسرگیری جنگ منجر شود.

عراقچی: نتیجه هرگونه تجاوز به بیروت، بازگشت جنگ خواهد بود/ ایران هرگز به دنبال مداخله در سیاست داخلی لبنان نبوده است/هیچ پیشرفت ملموسی در روند مذاکرات حاصل نشده است
کد خبر: 776264
|
۱۴۰۵/۰۳/۱۳ ۲۲:۱۳:۳۲

 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: لبنان را کشوری برادر و دوست می‌دانیم. ایران هرگز به دنبال مداخله در سیاست داخلی لبنان نبوده است.

وی افزود: ما دیدگاه‌ها و ملاحظاتی داشتیم که آن‌ها را بیان کردیم و حزب‌الله بخش مهمی از ساختار سیاسی لبنان است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به تمامی طرف‌های ذی‌نفع به صراحت اعلام کرده‌ایم که حمله به بیروت یک تجاوز آشکار است و ما در برابر آن سکوت نخواهیم کرد و هرگونه حمله به بیروت، عواقب سنگینی خواهد داشت و منجر به ازسرگیری کامل جنگ می‌شود.

وی تاکید کرد: در لحظاتی که اسرائیل تهدید به حمله به ضاحیه بیروت می‌کرد، ما موضعی قاطع اتخاذ کردیم و نیروهای مسلح ایران برای پاسخ متقابل در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

عراقچی تصریح کرد: در صورت تداوم تجاوزات اسرائیل به بیروت، نیروهای مسلح ما آمادگی کامل دارند تا جنگ را از سر گرفته و اهدافی را در داخل اسرائیل هدف قرار دهند.

وی گفت: ارتباط با آمریکایی‌ها قطع نشده و پیام‌هایی در خصوص لزوم توقف تجاوزات علیه بیروت مبادله شده است، اما با این حال هیچ پیشرفت ملموسی در روند مذاکرات حاصل نشده است.

وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: بازگشت به میز مذاکره مشروط به تأمین حقوق ملت ایران، پایان جنگ در لبنان و توقف تنش‌ها در منطقه است. آمریکایی‌ها در چهل روز اخیر به خوبی قدرت و توانمندی ایران در این جنگ را لمس کرده‌اند.

برای مطالعه و بررسی آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال اعتمادآنلاین در «روبیکا» و «بله» مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

خواندنی ها