کد خبر: 614704
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۲۰:۵۰:۲۷
| |

وزیر قطری:

بدترین بحران انرژی اروپا در راه است

وزیر انرژی قطر معتقد است که زمستان گرم، اتحادیه اروپا را از یک بحران شدید انرژی نجات داد اما بدترین بحران برای این اتحادیه هنوز در راه است.

بدترین بحران انرژی اروپا در راه است
کد خبر: 614704
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۲۰:۵۰:۲۷

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر طی اظهاراتی در روز سه‌شنبه با اشاره به کمبود سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز جهان هشدار داد که زمستان گرم، اتحادیه اروپا را از یک بحران شدید انرژی نجات داد اما بدترین بحران برای این اتحادیه "هنوز در راه است".

به گزارش تسنیم، وی در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی قطر در دوحه تأکید کرد که حرکت "تهاجمی" جهان به سمت انرژی سبز، سرمایه گذاری در زمینه هیدروکربن‌ها را کاهش داده است که این امر می تواند منجر به کمبود انرژی در اتحادیه اروپا در دهه جاری میلادی شود.

الکعبی هشدار داد: در آینده کمبود زیاد گاز وجود خواهد داشت، عمدتاً به دلیل فشار ناشی از گذار جهانی به انرژی‌های تجدیدپذیر که ما می گوییم بسیار تهاجمی است. ثبات اقتصادی و مسئولیت زیست محیطی با یکدیگر منافاتی ندارند. شما باید هر دو را داشته باشید.

 

الکعبی گفت: تنها چیزی که امسال بشریت و اروپا را نجات داد، زمستان گرم و کاهش رشد اقتصادی بود. فکر می‌کنم بدترین اتفاق هنوز در راه است.

وی همچنین از مقامات اتحادیه اروپا خواست تا از "اهریمن سازی" سوخت های فسیلی خودداری کنند.

این وزیر قطر در ادامه گفت: اگر (رهبران اروپایی) برنامه مناسبی داشته باشند و با تولیدکنندگان مذاکره کنند و از شرکت‌های نفت و گاز اهریمن نسازند، واقعیت وارد جریان خواهد شد و ما به راه‌حل معقولی خواهیم رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها