فرماندار فلوریدا حامی ترامپ از آب در آمد؛ به استرداد او کمک نمی‌کنیم

فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا که به گفته رسانه‌های آمریکایی رقیب اصلی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، اعلام جرم دادگاه علیه رئیس‌جمهور سابق را محکوم کرد.

فرماندار فلوریدا حامی ترامپ از آب در آمد؛ به استرداد او کمک نمی‌کنیم
کد خبر: 604635
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۲:۰۹:۳۶

فرماندار فلوریدا اعلام کرد که به درخواست دادگاه منهتن برای استرداد رئیس‌جمهور سابق آمریکا جهت رسیدگی به اتهام او دادگاه کمک نمی‌کند.

به گزارش فارس،  «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا که ترامپ از زمان کنار رفتن از ریاست جمهوری و ترک کاخ سفید، در حال زندگی کردن در اقامتگاه معروف خود در «مارئه-لاگو» فلوریدا است، به اعلام جرم دادگاه علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

دسانتیس که طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی رقیب اصلی جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود، اقدام دادگاه منهتن را محکوم کرد و آن را اقدامی تحت حمایت «جورج سوروس» میلیاردر معروف و حامی دموکرات‌ها خواند.

دسانتیس در پیامی توئیتری علیه اعلام جرم دادگاه منهتن ضد رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نامی از دونالد ترامپ نبرد اما به شدت این اقدام را را محکوم کرد.

او نوشت: «اسلحه ساختن از نظام حقوقی برای پیشبرد یک دستور کار سیاسی، حاکمیت قانون را تحریف و وارونه می‌کند. این کار،  غیر آمریکایی است. دادستان منطقه منهتن که از سوی سوروس حمایت می‌شود، به طور مداوم قوانین را برای کاهش درجه جنایات و توجیه تخلفات جنایی تغییر داده است با این حال، اکنون او برای هدف قرار دادن یک مخالف سیاسی در حال بسط دادن قانون است. فلوریدا با توجه به شرایط مشکوک مطرح شده در مورد این دادستان منهتن مورد حمایت سوروس و برنامه سیاسی او، به درخواست استرداد (دونالد ترامپ) کمک نخواهد کرد».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها