موضع گیری جالب رقیب اردوغان درباره بشار اسد

سنان اوغان، نامزد ریاست جمهوری ترکیه بر لزوم بازگشت سوری های مقیم ترکیه به میهنشان به عنوان بخشی از مصالحه با دولت سوریه تاکید کرد.

موضع گیری جالب رقیب اردوغان درباره بشار اسد
کد خبر: 604581
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۲۳:۰۰:۲۵

سنان اوغان، نامزد ریاست جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرد که در صورت پیروزی در انتخابات با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کند.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی، اوغان گفت: «من قطعا خواهان دیدار با بشار اسد هستم. گفته ایم که ما با رئیس جمهوری سوریه دیدار و مشکل را حل خواهیم کرد. نباید اجازه انتقام بین کشورها داده شود. باید خطوط گفتگو بین کشورها باز باشد.»

او بر لزوم بازگشت سوری های مقیم ترکیه به میهنشان به عنوان بخشی از مصالحه با دولت سوریه تاکید کرد و اظهار داشت: «راه این موضوع از دیدار با بشار اسد می گذرد و لازم است به درگیری های داخلی در سوریه و گروههای مسلح پایان داده شود و صلح برقرار گردد.»

این نامزد ریاست جمهوری ترکیه با ابراز اطمینان از اینکه صلح در سوریه تاثیری بزرگ روی ترکیه و منطقه خواهد داشت، در این باره گفت: «به اعتقاد من می توانم چنین دیداری را برگزار کنم و آن را مثمر ثمر قرار دهم. به نظر من، ارزش ترکیه به عنوان میانجیگر بین روسیه و اوکراین مشابه ارزش نقش روسیه در وساطت بین سوریه و ترکیه است. روسیه می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها