شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح کرد

منطقه به سمت تغییرات مثبت می‌رود اما لبنان نه

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همگرایی بین کشورهای عربی و اسلامی منطقه به‌ویژه توافق ایران و عربستان، صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است. درگیری داخلی مهمترین عاملی است که موجب سقوط و نابودی اسرائیل خواهد شد.

منطقه به سمت تغییرات مثبت می‌رود اما لبنان نه
کد خبر: 604560
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۸:۱۰:۰۵

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با خطیبان و امام جماعت‌های مساجد منطقه بیروت طی سخنانی به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخته اعلام کرد: در روند انتخاب رئیس جمهور ما ترجیح دادیم از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده حمایت کنیم؛ زیرا وی ویژگی‌های مناسب و لازم برای تصدی پست ریاست‌جمهوری را دارد و مسیر و خط او روشن است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: ما معتقدیم ویژگی‌های یک فرد موجب می‌گردد رئیس جمهور موفقی باشد و ما هرگز بنا به وعده‌های قبلی یا تعهدات قدیمی از کسی حمایت نکرده‌ایم، بلکه شرایط عینی و ویژگی‌هایی که فرنجیه دارد او را به‌عنوان یک چهره مناسب برای تصدی پست ریاست‌جمهوری برجسته کرده است.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ما حقیقت را بدون کم یا اضافه و یا تغییر دادن چیزی می‌گوییم؛ چرا که به صداقت و صراحت با مردم و هم‌پیمانانمان معتقدیم، حتی در مقابله با دشمن نیز ما صداقت داریم و همین امر موجب موفقیت حقیقی ماست.

معاون دبیرکل حزب‌الله همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان باید بگویند که چه می‌خواهند تا مردم بدانند آنها چه گزینه‌هایی برای نجات کشور دارند و این وضعیتِ تلاش برای متهم یا تبرئه کردن افراد باید تمام شود. تحریک فضای فرقه‌ای نیز مسائل را در کشور ما پیچیده می‌کند و اگر عده‌ای فکر می‌کنند تحریک مسائل فرقه‌ای به‌نفعشان است، کاملاً در اشتباه هستند و این مسئله هیچ سودی ندارد و پیامدهای منفی آن متوجه همه خواهد بود.

وی  تصریح کرد: این تأسف‌آور است با وجود تغییرات مثبتی که در منطقه در حال انجام است اما در لبنان ما همچنان در مسیر منفی قرار داریم. امروز شاهد توافق ایران و عربستان سعودی و بازگشت شماری از کشورهای حوزه خلیج فارس به‌سمت سوریه و تلاش برای احیای روابط دوجانبه میان کشورهای منطقه هستیم تا منطقه وارد مرحله پایداری از ثبات بشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها