کد خبر: 604176
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ ۲۱:۵۲:۴۶
| |

عراق؛ نخستین کشور خاورمیانه که به توافق آب سازمان ملل پیوست

عراق نخستین کشور در منطقه خاورمیانه است که به توافق آب سازمان ملل با هدف تضمین استفاده پایدار از منابع آب فرامرزی پیوسته است.

عراق؛ نخستین کشور خاورمیانه که به توافق آب سازمان ملل پیوست
کد خبر: 604176
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ ۲۱:۵۲:۴۶

سفارت آلمان در بغداد با بیان اینکه عراق نخستین کشور در خاورمیانه است که به توافق آب سازمان ملل پیوسته است، از کشورهای همسایه عراق خواست برای استفاده پایدار از آب و جلوگیری از منازعات بر سر منابع آبی به این توافق بپیوندند.

به گزارش  شفقنا به نقل از بغداد الیوم، سفارت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: عراق نخستین کشور در منطقه خاورمیانه است که به توافق آب سازمان ملل با هدف تضمین استفاده پایدار از منابع آب فرامرزی پیوسته است.

در این بیانیه آمده است، «موضوع حائز اهمیت این است که کشورهای همسایه عراق هم به این توافق بپیوندند، 19 کشور از مجموع 22 کشور عربی از کمبود آب رنج می‌برند، با افزایش کمبود آب و احتمال بروز درگیری میان کشورها بر سر منابع آبی، سازمان ملل کشورها را به امضا و عضویت در این توافق به منظور کاهش تنش‌ها و بهبود همکاری بین‌المللی فرا می‌خواند.»

«عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهور عراق پیش از این در کنفرانس بین‌المللی آب که در نیویورک برگزار شد، بر لزوم تسریع در مدیریت منابع آبی میان کشورهای مشترک در منابع آبی تاکید کرده بود.

عراق به دلیل خشکسالی، بارش‌های اندک، تغییرات آب و هوایی و کاهش منابع آب ورودی از کشورهای همسایه با بحران کم آبی مواجه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها