کد خبر: 604037
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۱۸:۱۰:۴۰
| |

نتانیاهو خواهان نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم شد

رسانه‌های اسرائیلی، امروز، از بروز شکاف‌های جدید و عمیق‌تر در کابینه ائتلافی تل‌آویو و به طور مشخص میان اعضای حزب لیکود بر سر طرح جنجالی اصلاحات قضایی خبر دادند.

نتانیاهو خواهان نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم شد
کد خبر: 604037
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۱۸:۱۰:۴۰

رسانه‌های اسرائیلی، امروز (یکشنبه، ۲۶ مارس)، از شکاف‌های جدید در حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر برنامه جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» وی خبر دادند و نوشتند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، حزب لیکود، دارای ۳۲ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است که رهبری ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی را برعهده دارد. کابینه‌ای که ۲۹ دسامبر گذشته به عنوان راست‌گراترین کابینه صهیونیستی، رأی اعتماد گرفت.

صبح امروز، «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون امنیت و خارجی در کنست، اعلام کرد که موضع «یو‌آف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هم حزبی خود را تایید می‌کند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» خواستار توقف قانونگذاری طرح جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» نتانیاهو که مخالفان آن را کودتا علیه دستگاه قضا می‌دانند، شد و اشاره کرد که از رأی‌گیری برای تغییر ساختار کمیته تعیین قضات، حمایت نخواهد کرد.

وی افزود؛ از این‌که، گالانت خواستار تلاش برای دستیابی به توافقی جامع و گفت‌وگو با مخالفان شده، تعجب نمی‌کند زیرا گالانت شاهد تصویری پیچیده است.

ادلشتاین توضیح داد: «من در خصوص فراخوان‌ها برای امتناع از خدمت سربازی از سوی مخالفان طرح اصلاحات قضایی سخن نمی‌گویم؛ چیزی که من را واقعا آزار می‌دهد این است که حساس‌ترین یگان‌های نظامی ارتش اسرائیل به صحنه درگیری تبدیل شده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها