وزیر دفاع استرالیا:

برای حمایت از تایوان، قولی به آمریکا ندادیم

وزیر دفاع استرالیا می‌گوید که ذیل معاهده امنیتی سه‌جانبه با آمریکا و انگلیس، دریافت زیردریایی‌های اتمی منوط به حمایت این کشور از تایوان نشده است.

برای حمایت از تایوان، قولی به آمریکا ندادیم
کد خبر: 603003
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۷:۰۸:۰۲

«ریچارد مارلس» وزیر دفاع استرالیا بامداد یکشنبه گفت که کشورش هیچ قولی به آمریکا درخصوص حمایت از تایوان، در ازای دریافت زیردریایی‌های اتمی نداده است.

به گزارش فارس، مارلس در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی» توضیح داد که آمریکا هم هیچ تعهدی از استرالیا برای حمایت از تایوان در برابر هرگونه تهاجم احتمالی، ذیل معاهده امنیتی سه‌جانبه درخواست نکرده است.

از سوی دیگر «آنتونی آلبانیزی» نخست وزیر استرالیا گفته که این برنامه با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری طی چهار سال آینده برای توسعه پایگاه زیردریایی‌ها و کارخانه‌های کشتی‌سازی این کشور و همچنین آموزش کارگران ماهر آغاز می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استرالیا همچنین قرار است ۳ میلیارد دلار برای توسعه ظرفیت کشتی‌سازی آمریکا و انگلیس، با تمرکز بخش عمده این پول برای سرعت بخشیدن به تولید زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا، اختصاص دهد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها