کد خبر: 593564
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۹:۲۹:۵۲
| |

درخواست کشورهای اروپایی برای واردات گاز از آذربایجان

برخی کشورهای اروپایی از کمیسیون اروپا (EC) درخواست کرده‌اند تا بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها به منظورافزایش محموله‌های گازی از آذربایجان به اتحادیه اروپا اختصاص دهد.

درخواست کشورهای اروپایی برای واردات گاز از آذربایجان
کد خبر: 593564
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۹:۲۹:۵۲

بوداپست اعلام کرد، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی از کمیسیون اروپا (EC) درخواست کرده‌اند تا بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌ها به منظورافزایش محموله‌های گازی از آذربایجان به اتحادیه اروپا اختصاص دهد.

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان در کنفرانس خبری با میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد آذربایجان از بروکسل خواست تا به موضوع تامین انرژی «به عنوان یک اولویت بپردازد و از آن حمایت مالی کند.»

به گفته این مقام مسئول، این سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های جدید و به روز رسانی زیرساخت های موجود نیاز است و افزایش حجم گاز آذربایجان از طریق ترکیه، بلغارستان، رومانی، مجارستان و اسلواکی را به دنبال خواهد داشت.

این پروژه ها که به گفته این مقام مجارستانی، باید امنیت انرژی در جنوب و مرکز اروپا را فراهم کند، شامل احداث زیرساخت های جدید و تقویت ظرفیت زیرساخت های موجود هستند.

سیجارتو افزود: «این وضعیت نشان خواهد داد که آیا اتحادیه اروپا آماده است تا از صحبت در مورد اهمیت تنوع بخشی به امنیت عرضه در اروپای مرکزی، گامی به سوی تنوع بخشی واقعی بردارد یا نه.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها