کد خبر: 583997
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۹:۴۳
| |

پارلمان اروپا مورد حمله قرار گرفت

وب سایت پارلمان اروپا در پی یک حمله سایبری پیشرفته، از کار افتاد.

پارلمان اروپا مورد حمله قرار گرفت
کد خبر: 583997
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۸:۴۹:۴۳

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در توییتی اعلام کرد کارشناسان آی تی این پارلمان در حال محافظت از سیستم‌ها و مقابله با این حمله هستند که یک گروه هکری طرفدار کرملین مسئولیت آن را برعهده گرفته است. این وب سایت اواخر روز چهارشنبه با قطعی متناوب روبرو بود.

به گزارش ایسنا، گروه هکری کیلنت در کانال تلگرام خود مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و از طرفدارانش خواست وب سایت پارلمان را با سرازیر کردن حجم بالای ترافیک شبکه خارجی، از کار بیاندازند. این شیوه حمله سایبری، به انکار سرویس توزیع شده یا داس معروف است.

پارلمان روسیه روز چهارشنبه قطعنامه ای را تصویب کرد که روسیه را به جنایات جنگی متهم کرد و این کشور را به دلیل حملات عامدانه و جنایت علیه غیرنظامیان، کشور حامی تروریسم خواند. این بیانیه در وب سایت پارلمان اروپا روز چهارشنبه غیرقابل دسترس بود.

اوا کایلی، نایب رئیس پارلمان اروپا گفت: تنها مشکلی که بر اثر این حمله سایبری ایجاد شد، دسترسی خارجی به وب سایت بود. امیدواریم حمله دیگری نباشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق اظهارات محققان امنیت سایبری و خود این گروه هکری، کیلنت در ماههای اخیر، سلسله حملات سایبری علیه اهداف غربی انجام داده که شامل از کار انداختن وب سایت‌های فرودگاه و وب سایت‌های دولتی آمریکا بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها