کد خبر: 583982
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۷:۵۶:۳۳
| |

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خطاب به رئیس‌جمهور کره جنوبی:

سگ آمریکا هستی!

کیم هشدار داد که تحریم‌ها و فشارهای ناامیدکننده علیه کره شمالی به خصومت بیشتر انجامیده وآخرین گره طناب دار برای سئول و واشنگتن خواهد بود.

سگ آمریکا هستی!
کد خبر: 583982
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۷:۵۶:۳۳

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از دولت یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی به دلیل تلاش برای تحریم‌های مستقل بیشتر علیه پیونگ یانگ انتقاد کرد و آن را "سگ وفادار" واشنگتن خواند.

به گزارش دنیای اقتصاد، کیم یو جونگ، معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی، به شدت از سئول به خاطر اینکه رزمایش نظامی کره شمالی را "تحریک آمیز" خوانده و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ شده بود، انتقاد کرد.

او در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی که توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره (KCNA) منتشر شد، گفت: به محض اینکه ایالات متحده در مورد "تحریم‌های مستقل" خود علیه کره شمالی صحبت کرد، کره جنوبی آنچه را که اولی گفته بود طوطی وار تکرار کرد. این اقدام مشمئزکننده به وضوح نشان می‌دهد که گروه کره‌جنوبی «سگ وفادار» و دست آموز آمریکاست.

کیم رویکرد دولت محافظه‌کار یون در قبال پیونگ‌یانگ را مورد هدف قرار داد و گفت که کره جنوبی حداقل زمانی که دولت لیبرال قبلی مون جائه این قدرت را در دست داشت، «هدف ما» نبود. من تعجب می‌کنم که چرا مردم کره جنوبی همچنان ناظر منفعل نسبت به این گونه اقدامات «دولت» یون سوک یول و دیگر احمق‌هایی هستند که به ایجاد موقعیت خطرناک ادامه می‌دهند.

کیم هشدار داد که تحریم‌ها و فشارهای «ناامیدکننده» علیه کره شمالی به خصومت بیشتر انجامیده و" آخرین گره طناب دار" برای سئول و واشنگتن خواهد بود.

وی افزود: اگر آنها فکر می‌کنند که می‌توانند از طریق "تحریم" از وضعیت خطرناک کنونی فرار کنند، باید واقعاً احمق باشند زیرا نمی‌دانند چگونه در آرامش و آسایش زندگی کنند.

او همچنین سئول را به عنوان "سگ وحشی در حال دویدن برای استخوانی که ایالات متحده داده است" و نوکر وابسته به «ارباب» خود توصیف کرد.

اوایل این هفته، وزارت خارجه سئول اعلام کرد که در حال بررسی اعمال تحریم‌های مستقل در پاسخ به تحریکات کره شمالی، از جمله پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای این کشور (ICBM) است که می‌تواند به کل ایالات متحده برسد.

خواهر رهبر کره شمالی دو روز پیش هم واشنگتن را «سگی در حال پارس کردن» خطاب کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها