ادعای تل آویو درباره سرنگونی پهپاد حزب‌الله

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که پدافند هوایی این رژیم یک پهپاد جنبش حزب‌الله لبنان را در مرزهای شمالی سرنگون کرده است.

ادعای تل آویو درباره سرنگونی پهپاد حزب‌الله
کد خبر: 552204
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۳:۵۸:۴۰

ارتش رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، ادعای جدیدی را درباره سرنگونی یک پهپاد جنبش حزب‌الله لبنان مطرح کرد.

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که پدافند این رژیم یک پرنده بدون سرنشین حزب‌الله را سرنگون کرده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی ادعا کردند که این پرنده بدون سرنشین حین عبور از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی شناسایی و سرنگون شده است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی پیشتر رسما به ناتوانی خود در رهگیری پهپاد نفوذی حزب‌الله به اراضی اشغالی اذعان کرده بود.

رسانه‌های عبری‌زبان، اواخر بهمن ماه سال گذشته، از فعال شدن آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی خبر داده بودند. لحظاتی پس از انتشار این خبر، رسانه‌ها گزارش‌ دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

پس از گذشت چند ساعت، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسما این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد "حسان" را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده بود: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت. پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها