سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

غرب بر رسیدگی به مطالبات مشروع ایران متمرکز شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از کشورهای غربی خواست که اشتباهات خود را پذیرفته و روی رسیدگی به خواسته های مشروع ایران برای احیای برجام متمرکز نمایند.

غرب بر رسیدگی به مطالبات مشروع ایران متمرکز شود
کد خبر: 543973
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ۰۸:۲۸:۳۰

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از کشورهای غربی خواست که اشتباهات خود را پذیرفته و روی رسیدگی به خواسته‌های مشروع ایران برای احیای برجام متمرکز نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در صفحه توئیتر خود به نقل از «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نوشت: تردید در پایبندی روسیه به برجام بازی است که توسط کسانی که نمی‌توانند اشتباهات خود را بپذیرند انجام می‌شود. ما به همکاران غربی خود پیشنهاد می‌کنیم انرژی خود را بر رسیدگی به مطالبات مشروع ایران در مورد پیش نویس احیای توافق متمرکز نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی ادعا کرده بود که واشنگتن و تهران به تفاهم برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند. وی با وجود این گفت که برخی موضوعات کلیدی باقی مانده‌اند که باید حل و فصل شوند.

آمریکا در حالی از در دسترس بودن توافق هسته‌ای با ایران خبر می‌دهد که تاکنون در مذاکرات وین کارشکنی‌های زیادی کرده است. دولت جو بایدن در حالی سیاست فشار حداکثری علیه ایران را به کار گرفته که مقام‌های دولت بایدن گفته‌اند فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

تاکید آمریکا بر اینکه هنوز چند نکته کلیدی برای موفقیت مذاکره با ایران باقیمانده در حالی است که طی روزهای گذشته روسیه را متهم به کارشکنی در مذاکرات کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها