لندن دومین سری از موشک‌های ضد تانک سبک را به اوکراین داد

وزیر نیروهای مسلح انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت، دولت لندن چندین هزار موشک ضد تانک سبک جدید به اوکراین داده است.

لندن دومین سری از موشک‌های ضد تانک سبک را به اوکراین داد
کد خبر: 533313
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۴:۳۴:۴۶

جیمز هیپی وزیر نیروهای مسلح انگلیس در گفت‌وگویی با رادیو LBC گفت:‌ اوکراینی‌ها یک کشور مستقل پر افتخار هستند و آماده‌اند تا از هر وجب از خاک کشورشان دفاع کنند.

به گزارش ایسنا، لندن روز سه شنبه گفته بود که ارتش انگلیس تسلیحات ضد تانک سبک را به وسیله هواپیما به اوکراین منتقل کرده تا این کشور از خود دفاع کند.

والاس همچنین اظهار کرد که انگلیس این تسلیحات تهاجمی ضدتانک به اوکراین می‌دهد تا درصورت به اصطلاح "تهاجم روسیه" از خود دفاع کند.

وی افزود که پیشتر اولین سری از این سیستم‌ها روز دوشنبه به اوکراین تحویل داده شد و  تعدادی انگلیسی کار آموزش را برای مدت کوتاهی برعهده خواهند داشت.

والاس خاطرنشان کرد: این تسلیحات استراتژیک نیستند و هیچ تهدیدی برای روسیه ندارند و کابرد آن‌ها صرفا برای دفاع از خود است.

در این راستا اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرد: اوکراین بی نهایت از تصمیم انگلیس قدردانی می‌کند که سیستم‌های جدید، تسلیحات دفاعی را به این کشور (اوکراین) ارسال کرده است.

در پی استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نگران بروز جنگ هستند؛ اما دولت مسکو چنین ادعایی را رد می‌کند.

تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو از سال ۲۰۱۴ وقتی که شبه جزیره کریمه به روسیه ملحق شد، ‌شدت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها