کد خبر: 616806
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۶:۲۵:۲۰
| |

حذف سوداگری و بورس‌بازی از بازار مسکن با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

به عقیده یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس، در سامانه املاک و اسکان افراد مسکن را خالی نمی‌توانند نگهداری کنند و به آن مالیات تعلق می‌گیرد.

حذف سوداگری و بورس‌بازی از بازار مسکن با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان
کد خبر: 616806
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۶:۲۵:۲۰

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در پی ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان سوداگری و بورس‌بازی از بازار مسکن حذف می‌شود و این واحدهای مسکونی و زمین‌ها به چرخه بازار برمی‌گردد از سویی باعث کاهش فشار تورمی و اجاره‌بها خواهد شد.

به گزارش جمهوریت،  وی ضمن اشاره‌ به راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان برای ساماندهی بازار اجاره‌بها بیان کرد: همه کسانی که در حوزه مسکن معاملاتی انجام می‌دهند و همچنین اطلاعات مکانی افراد باید در این سامانه درج شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سامانه  املاک و اسکان اطلاعات خیلی خوبی در نیازهای تصمیم‌گیری برای مدیریت کشور را نشان می‌دهد گفت: از سویی مصوبه‌ای در مجلس تصویب شده که همه کسانی که خدمات دستگاهای دولتی دریافت می‌کنند باید اطلاعات مکانی آنها از این سامانه اخذ شود نه به صورت دستی.

وی افزود: ما تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف کردیم اطلاعات مکانی خود را به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی ارائه دهند که در این صورت این سامانه تکمیل می‌شود. احتکار زمین و مسکن مخفی نمی‌ماند و در پی آن قیمت افزایش نخواهد یافت.

شاکری گفت: در پی ثبت اطلاعات در این سامانه ، سوداگری و بورس بازی از بازار مسکن حذف می‌شود و این واحدهای مسکونی و زمین‌ها به چرخه بازار برمی‌گردد از سویی باعث کاهش فشار تورمی قیمت زمین و مسکن و در نهایت کاهش اجاره‌بها خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: قانون مجلس و اقدامات وزارت راه و شهرسازی به عرضه مسکن خواهد انجامید چرا که افراد مسکن را خالی نمی‌توانند نگهداری کنند و به آن مالیات تعلق می‌گیرد. از نظر روانی نیز وقتی پیامک‌های اعمال قانون به افراد ارسال می‌شود .

وی گفت: در این مصوبات مجلس دو موضوع پیش بینی شده اول درباره دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را به وزارت راه و شهرسازی ارائه ندهند سازمان بازرسی وارد شود و وزارت راه و شهرسازی نیز سریعا باید مدیریت سامانه املاک و اسکان را به دست بگیرد.

شاکری در پایان گفت: وزارت راه و شهرسازی باید بتواند در برخورد با کسانی که اطلاعات خود را در سامانه وارد نکردند و قانون نیز ملک آنها را به عنوان خانه خالی می‌شناسد سریع اقدام کند. پیش بینی می‌شود ظرف ۶ ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها