قیمت دلار در کانال ۵۲ هزار تومانی ثابت می‌ماند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به عقیده عده‌ای از تحلیلگران ارزی، تداوم حضور نرخ دلار در کانال ۵۲ می‌تواند ناشی از توافق کوتاه‌مدت طرفین عرضه و تقاضا باشد.

قیمت دلار در کانال ۵۲ هزار تومانی ثابت می‌ماند؟
کد خبر: 614574
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۲۰:۰۰:۳۰

روزنامه دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده که دلار در کانال ۵۲ هزار تومانی باقی بماند.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز گذشته نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران دچار افت قیمت نسبی شد و به پله دوم کانال ۵۲‌هزار تومانی رسید. مشاهدات حاکی از آن است که روز گذشته سومین روز نوسان نرخ دلار آزاد در سطوح قیمتی کانال ۵۲‌هزار تومانی است. به عقیده عده‌ای از تحلیلگران ارزی، تداوم حضور نرخ دلار در کانال ۵۲ می‌تواند ناشی از توافق کوتاه‌مدت طرفین عرضه و تقاضا باشد. همچنین این افراد سطوح قیمتی حال حاضر دلار را نقطه ثقل انتظارات تورمی در بازار می‌دانند.

این روزنامه توضیح داده است:  سنگر حال حاضر نرخ شاخص ارزی را مستحکم نمی‌دانند اما بر این باورند که نیمه نخست کانال 52‌هزار تومانی می‌تواند محل توافقی نیرو‌های بازار باشد. این افراد ضمن اشاره به سیگنال‌های سیاسی جدید منتشر شده در روز‌های اخیر بر این باورند که کانال 52‌هزار تومانی از استحکام کافی جهت مقابله با اخبار جدید برخوردار نیست اما هم‌اکنون و در فضای بی‌خبری، هیچ یک از طرفین عرضه و تقاضای بازار از برتری کافی جهت ایجاد روند جدید برخوردار نیستند و برآیند این دو نیرو منجر به حضور نرخ اسکناس آمریکایی در کانال 52‌هزار تومانی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها