وزیر اقتصاد:

رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت

وزیر اقتصاد از پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی ایران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت
کد خبر: 595202
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۸:۲۵

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع فعالان اقتصادی بابل حضور یافت و از نزدیک با مشکلات تولید کنندگان آشنا شد.

به گزارش تسنیم، وزیر اقتصاد و دارایی در این نشست با بیان اینکه رشد اقتصادی سال آینده برای بسیاری از کشور‌های دنیا ۱.۷ دهم درصد پیش‌بینی شده و برای ایران ۲.۵ درصد اعلام شده است، از برنامه‌ریزی اقتصادی دولت برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار داشت: مازندران با تولید برنج و مرکبات سهم عمده‌ای در تولید دارد و همه مشکلات فعالان اقتصادی را قبول دارم.

وی با اشاره به رشد فعالیت‌های صادراتی با وجود تحریم‌ها در کشور عنوان کرد: شاهد رشد صادرات محصولات غیرنفتی بوده‌ایم؛ آمار صادراتی امسال بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شیب نمودار بیکاری در حال کاهش است، تصریح کرد: فعالیت‌های زیادی در حوزه اشتغالزایی صورت گرفته است.

خاندوزی به افزایش حجم سرمایه‌گذاری در ۴۴ سال گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: مشکلات صدور مجوز‌های کسب و کار در یکسال گذشته برطرف شده است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد رسید و برای سال آینده نیز نرخ سود کاهش می‌یابد؛ از حمایت همه‌جانبه دولت از کشاورزان خبر داد و افزود: قیمت محصولات کشاورزی باید برای تولید‌کننده، مصرف‌کننده و کشاورزان به صرفه شود لذا سیاست‌گذاری در اقتصاد هنر بده و بستان بوده و بسیاری از دشواری‌ها با حمایت دولت و مجلس باید برطرف شود.

وی به رشد تقاضای واحد‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات در شرایط تورمی اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بیش از اندازه تورم‌زا خواهد بود.

خاندروزی خواستار رقابتی شدن تولید محصولات شد و ادامه داد: نیازمند سیاست‌گذاری در زمینه تولید محصولات واحد‌های تولیدی هستیم.

وی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران، از حل و فصل برخی مشکلات فعالان تولیدی خبر داد.

در این جلسه فعالان اقتصادی با طرح مشکلات خود خواهان کاهش سیاست انقباضی بانک‌ها و حمایت از واحد‌های تولیدی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها