دلیل ریزش سنگین دیروز بورس چه بود؟

روزنامه تعادل نوشت: باید دید سرنوشت مبهم عرضه خودرو در بورس کالا که هر روز وارد بعد تازه‌ای می‌شود در نهایت به چه سرانجامی خواهد رسید. بپذیریم یا خیر، لیدر این روزهای بازار سرمایه گروه خودرو است و تا مشخص شدن تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا باید منتظر عملکرد نوسانی بازار سهام بود.

دلیل ریزش سنگین دیروز بورس چه بود؟
کد خبر: 594396
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۹:۰۰:۳۰

روزنامه تعادل علت ریزش سنگین بورس در روز گذشته را بررسی کرده و تصمیمات ناگهانی سیاست‌گذار را دلیل این ریزش دانسته است.

به گزارش تعادل، معاملات بورس روز گذشته در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با سقوط 57 هزار و 900 واحدی که معادل 3.62 درصد این شاخص است روبرو شد. شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 3.88 درصدی به سطح 484 هزار و 632 واحدی رسید.

این روزنامه در ادامه تشریح کرده است: تجربه بارها نشان داده است سیاستگذاری‌ها و تصمیمات ناگهانی مرتبط با بازار سرمایه، باعث ضربه به اعتماد سهامداران خواهد شد. این‌بار اما داستان ورود شورای رقابت به عرضه خودرو در بورس کالا و نامه ناگهانی این نهاد که چندی پیش عشقی، رییس سازمان بورس، آن را «بدون هماهنگی» خواند، نه‌ تنها باعث زیان اهالی بازار سرمایه در مدت اخیر شده است بلکه با ضربه به اعتماد عمومی جریان صعودی بازار را نیز با چالش جدی مواجه ساخته است.

تعادل در پایان نوشته است: حال باید دید سرنوشت مبهم عرضه خودرو در بورس کالا که هر روز وارد بعد تازه‌ای می‌شود در نهایت به چه سرانجامی خواهد رسید. بپذیریم یا خیر، لیدر این روزهای بازار سرمایه گروه خودرو است و تا مشخص شدن تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا باید منتظر عملکرد نوسانی بازار سهام بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها