کد خبر: 593412
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۰۹:۰۲:۵۹
| |

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور:

ما هم سوال داریم که چرا ردیف اعتباری قانون معلولان حذف شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سئوال که چرا ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف شده است، گفت: این امر سئوال ما از سازمان برنامه و بودجه نیز هست که چرا این ردیف اعتباری حذف شده است

ما هم سوال داریم که چرا ردیف اعتباری قانون معلولان حذف شده است
کد خبر: 593412
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۰۹:۰۲:۵۹

علیرضا انجلاسی درباره اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده بود، گفت: تا با مجلس شورای اسلامی رایزنی نشود، این عدد اعلام نمی‌شود و بعد از اعلام بودجه، این رقم به طور مشخص اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این سئوال که چرا ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف شده است، گفت: این امر سئوال ما از سازمان برنامه و بودجه نیز هست که چرا این ردیف اعتباری حذف شده است؛ هنگامی که زحمت کشیده‌اند و مقدار اعتبار لحاظ کرده‌اند، زیباتر این بود که ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت باقی می‌ماند. این ردیف بودجه با تلاش انجمن حمایت از حقوق معلولان تحت نظر بهزیستی احیا شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: امید است با تلاش و رایزنی نمایندگان این ردیف بودجه و عنوان بازگردد. ما حصل رایزنی ما با مجلس خبری شد که رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است. - خبر عوض پور را اینجا بخوانید. - ما اکنون منتظر نظرات کمیسیون های مختلف و تلفیق مجلس شورای اسلامی هستیم.

انجلاسی درباره حق پرستاری نیز گفت: منتظر تخصیص بودجه از سازمان برنامه و بودجه هستیم و حق پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته و از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است اما هنوز واریز نشده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۳۸ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی هنوز قطعی نشده است و براساس لایحه بودجه و همزمان با آن اعلام خواهد شد.

به گفته وی، بودجه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال گذشته ردیف اعتباری و عنوان داشته است که امسال این ردیف حذف شده و اعتبار آن در سرجمع بودجه لحاظ شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها