نایب رئیس انجمن داروسازان خبر داد؛ عرضه سهمیه‌ای آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم

کمبود سرم و دارو برطرف نشده است

نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: هنوز کمبود سرم به طور کامل برطرف نشده است، آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی از داروهای سرماخوردگی هم به صورت سهمیه‌ای به داروخانه‌ها داده می‌شود، اما وضعیت نایاب ندارند و با مراجعه به داروخانه‌های دولتی این داروها یافت می‌شوند.

نایب رئیس انجمن داروسازان خبر داد؛ عرضه سهمیه‌ای آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم
کد خبر: 583829
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۰۹:۱۳:۱۹

علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در رابطه با وضعیت کنونی بازار دارویی کشور گفت: اکنون نمی‌توان گفت که مشکلات دارویی در بازار رفع شده است. در دو هفته اخیر وارد شدن دارو به بازار به نحوی بوده است که برخی کمبودها به‌صورت موردی کاهش یافتند. انواع آنتی‌بیوتیک‌های ایرانی و خارجی به داروخانه‌ها داده شده است که نتایج این اختصاص باعث بهتر شدن وضعیت دارو شده است. برخی شربت‌های دارای کمبود قابل ملاحظه مثل شربت ضدحساسیت از جمله دیفن هیدرامین و اکسپکتورانت برای سرفه اکنون کمابیش در دسترس هستند.

به گزارش ایلنا، فاطمی ادامه داد: وضعیت سرم در کشور تفاوتی نکرده و کماکان به صورت سهمیه‌ای عرضه می‌شود. سرم اکنون مثل گذشته نایاب نیست و در داروخانه‌های خصوصی وضعیت کم‌یاب دارد. ما اکنون با یک وضعیت سینوسی در بازار دارو مواجه هستیم؛ به این معنا که گاه برخی داروها از حالت کمیابی و نایابی در می‌آیند و چندی بعد ممکن است کمیاب شوند، اما اگر در کل وضعیت را نگاه کنیم، نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت بهتری را داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها