کد خبر: 660539
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۱۲:۱۵:۵۵
| |

مرتضی اسدی، بازیکن اسبق تراکتور در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در تراکتور دلال‌ها تصمیم‌گیرنده هستند!/ از وقتی این تیم خصوصی شد اتفاقات ناگواری برای هواداران رخ می دهد

بازیکن پیشین تراکتور معتقد است بازیکنان بی کیفیت جذب باشگاه می شوند و بازیکنانی که باید می ماندند کنار گذاشته شدند.

در تراکتور دلال‌ها تصمیم‌گیرنده هستند!/ از وقتی این تیم خصوصی شد اتفاقات ناگواری برای هواداران رخ می دهد
کد خبر: 660539
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۱۲:۱۵:۵۵

روزبه دلاور| تیم فوتبال تراکتور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در برابر مس شکست خورد و از این رقابت‌ها کنار رفت تا تنها شانس این تیم برای کسب یک جام هم از بین برود.

به گزارش روزنامه اعتماد، هواداران دو آتیشه تراکتور پس از حذف از این مسابقات به ‌شدت ناراحت بودند و علیه مدیریت و حتی مالک باشگاه شعارهای تندی سر دادند. اتفاقی که گویا زنوزی، مالک تراکتور را به فکر فروش باشگاه انداخته است! به همین بهانه با مرتضی اسدی، بازیکن اسبق این تیم گفت‌وگویی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

تراکتور از جام حذفی کنار رفت. در این باره چه نظری داری؟

امسال تراکتور سال سختی را پشت‌ سر گذاشت. با تغییر کادر فنی سعی کردند آن چالش را درست کنند اما تنها دلخوشی هوادار برای اینکه بتوانند بعد از چند سال ناکامی شرایط را تغییر دهند سر بزنگاه از بین رفت و آن اتفاق‌ خوب رخ نداد و متاسفانه این تیم علی‌رغم شایستگی در یک‌چهارم حذف شد. حالا باید باز هم هواداران دلخوش به فصل بعد باشند که بتوانند سهمیه بگیرند یا نه. این اتفاقات برای باشگاه بزرگی مثل تراکتور خوب نیست. ما هم هرچه گفتیم متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

تراکتور در بازی با مس یک پنالتی را هدر داد و در ادامه مس یک گل زد و پیروز شد. آیا تراکتور با بدشانسی حذف شد؟

تیمی که می‌خواهد ببرد دیگر نباید برایش فرقی کند. این را هم درنظر بگیرید جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و خیلی تیم‌ها با کمترین موقعیت و کمترین شانس دیدیم که برنده بازی شدند. می‌شود به حساب بدشانسی هم گذاشت، چون فوتبال همین است اما این نشأت گرفته از لیگ است. استارت خوبی زدند اما دوباره بین تیم و هواداران فاصله افتاد یعنی تیم بالانس نداشت. هواداران از تیم انتظار قهرمانی دارند اما با آنها برخورد خوبی نمی‌شود و انگار هوادار بدهکار باشگاه می‌شود در صورتی که باشگاه بدهکار هوادار است، چون یک سال یا خیلی‌های‌شان از وقتی به دنیا آمدند هوادار این تیم بودند! در سرما و گرما و در همه جای ایران حمایت کردند اما خیلی راحت و خونسرد از کنار آن رد می‌شوند. متاسفم برای این تفکری که برای هواداران ارزشی قائل نیستند.

منظور شما مدیر یا مالک تراکتور است؟

از طرف باشگاه. وقتی یک مجموعه در کسب موفقیت ناکام می‌شود آن مجموعه مقصر است؛ از راس تا کوچک‌ترین عضو آن مجموعه. همه‌ اینها مقصر هستند و باید پاسخگو باشند. ۶ سال این پروسه ادامه دارد که هواداران منتظر اتفاق خوب هستند که رخ نمی‌دهد!

مشکل تراکتور چیست؟

مشکل مدیریتی دارد و ثبات ندارند. در آنجا تصمیم‌گیرنده یک نفر نیست و خیلی افراد سودجو و واسطه‌گر و دلال در آنجا تصمیم‌گیرنده هستند. در این چند سال ۱۶، ۱۷ تا مربی عوض کردند و این برای یک باشگاه بزرگی که مدعی پرتماشاچی‌ترین تیم آسیا و حتی خارج از قاره است، یعنی فاجعه. بسیاری از تغییر و تحولات در این تیم‌ کارشناسی نشده است. اول فصل با یک مربی شروع می‌کنند و در ادامه دو یا سه تا تغییر دارند. یا بازیکنانی می‌آیند که انتخاب سرمربی نبودند. در آنجا یکسری‌ها فضا را باز می‌بینند و یکسری بازیکنان که ‌کیفیت نداشتند، جذب می‌شوند، اما بازیکنانی که باید ماندگار می‌شدند مثل اخباری به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. بازیکنی که کاپیتان تیم بوده، دروازه‌بانان بزرگ در تیم‌های بزرگ در مقطعی دچار چالش شدند اما درنهایت در تیم‌های‌شان می‌مانند چون ستون یک باشگاه همین بازیکنان تاثیرگذار هستند، اما در تراکتور اتفاقاتی رخ می‌دهد که یک فرد عادی هم شاخ در می‌آورد چه برسد به افراد فوتبالی! ادعا دارند که بهترین‌ها را جذب می‌کنیم و بهترین‌های دنیا هستیم اما باز هم ‌می‌بینیم آن نتیجه لازم به دست نمی‌آید و هر بار این داستان ادامه دارد.

هواداران تراکتور بعد از بازی شعارهایی علیه مالک باشگاه دادند و حالا هم صحبت از این است که احتمالا زنوزی در سال آینده نخواهد تیمداری کند. نظر شما در این باره چیست؟

کاسه صبر هواداران هم حدی دارد و 6 سال انتظار کمی نیست به خصوص در این یکی، دو سال گذشته که دایما به تیم‌های صدرنشین و سرخابی‌های پایتخت بازی‌ها را واگذار می‌کردند و در این باره بی‌تفاوت بودند. حالا باید دید چه تصمیمی می‌گیرند. هوادار هم قطعا حق دارد که تیمش شایسته باشد. من ۵ سال در این باشگاه بودم اما هیچ مشکلی برای یک هوادار رخ نداد اما در این مدت که تیم به صورت خصوصی اداره می‌شود اتفاقات ناگوار زیادی برای هواداران رخ داده است. فوتبال در زندگی این هواداران تاثیر زیادی دارد، آنها در دورترین شهرهای کشور هم هوادار دارند.

پیش‌بینی شما از آینده تراکتور چیست؟

خب امسال که دست‌شان از جام کوتاه ماند. حالا تلاش کنند تا بتوانند اگر می‌شود سهمیه بگیرند هر چند با این روندی که در پیش گرفتند کار سختی دارند. حالا اتفاق خوبی بود اگر تراکتور در جام‌حذفی می‌برد تا مرهم دل هواداران باشد ولی رخ نداد. حالا باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد. زشت است برای این باشگاه این همه حواشی پیرامونش رخ می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها