کد خبر: 659201
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۴
| |

محمد برزگر:

هوادار با این گرانی به ورزشگاه‌ می‌آید، نباید‌ دلش را شکست!/ حرکت عالیشاه بچگانه بود

پیشکسوت سرخ‌ها می‌گوید بازی پرسپولیس و سپاهان کسل‌کننده بود. فقط یکی، دو تا سپاهانی‌ها موقعیت داشتند و دو، سه تا هم پرسپولیس.

هوادار با این گرانی به ورزشگاه‌ می‌آید، نباید‌ دلش را شکست!/ حرکت عالیشاه بچگانه بود
کد خبر: 659201
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۴

روزبه دلاور- دو تیم پرسپولیس و سپاهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل به مصاف هم رفتند.

به گزارش روزنامه اعتماد، بازی که به ال‌کلاسیکوی ایران معروف است، اما حساسیت‌های بیش از اندازه مانع از این شد تا دو تیم بازی جذابی را به نمایش بگذارند. پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به صدر و سپاهان برای احاده حیثیت پا به چمن سبز آزادی گذاشتند، اما در پایان گلی رد و بدل نشد تا نه پرسپولیس به هدفش برسد و نه سپاهان! بازی که حواشی قبل و بعد از آن بیشتر از مسائل فنی مورد توجه قرار گرفت. در مورد این بازی با محمد برزگر، پیشکسوت سرخ‌ها به گفت‌وگو نشستیم:

 

بازی پرسپولیس و سپاهان به لحاظ فنی چطور بود؟

با توجه به اینکه نتیجه بازی استقلال از قبل مشخص شده بود یک استرسی به پرسپولیس وارد شده بود که تیم باید ببرد و به صدر برسد. ضمن اینکه بازی با سپاهان همیشه حساس است و برای همین دو تیم نتوانستند بازی قابل قبولی را ارائه دهند. البته پرسپولیس فرصت‌هایی برای گلزنی داشت که از دست داد. سپاهان روند بازی‌اش در این بازی نسبت به قبل فرق کرده بود.‌ مدافع کناری سپاهان در نیمه فصل اول بالا بازی می‌کردند و ‌همین باعث شد به قول ما فوتبالی‌ها پشت بخورند! فضاها را در آن مناطق به حریف می‌دادند،‌ اما در بازی مقابل پرسپولیس مدافعان کناری بیشتر در زمین‌ خودی ماندند و کانال‌های کناری را گرفتند و باعث شدند تا پرسپولیس نتواند پشت مدافعان کناری آنها صاحب توپ ‌شود.

اما انتظارات هواداران دو تیم بیشتر بود.

در کل شاهد بازی کسل‌کننده‌ای بودیم. فقط یکی، دو تا سپاهانی‌ها موقعیت داشتند و دو، سه تا هم پرسپولیس.

درباره‌اخراج عالیشاه چه نظری دارید؟

در دقایقی که پرسپولیس سوار بازی بود و فشار می‌آورد و‌ حریف کاملا عقب نشسته بود و دیدیم که به لحاظ بدنی دچار مشکل شده بودند و گاهی خودشان را روی زمین می‌انداختند، این اتفاق افتاد. ‌اما از کاپیتان تیم در آن لحظه و‌ موقعیت که تیم در آن شرایط نیاز به برد دارد یک حرکت بچگانه سر زد. از بازیکن با تجربه‌ای مثل عالیشاه بعید بود، اما بالاخره فوتبال است و نمی‌شود زیاد به او خرده گرفت. جو ورزشگاه و استرس در این شرایط حاکم بود و بازیکن خارجی هم زرنگ‌بازی درآورد و‌ روی اعصاب بازیکن ما راه رفت. بازیکنانی که پول حرفه‌ای می‌گیرند نباید با احساسات هواداران بازی کنند این سه امتیاز از نان شب برای پرسپولیس واجب‌تر بود. عالیشاه باید محیط را ترک می‌کرد و قضاوت را به داور می‌سپرد و شاید داستان برعکس می‌شد.

حساسیت‌ها در بازی‌های آخر به اوج می‌رسد و شاید از این ‌اتفاقات باز هم‌ رخ دهد.

بله، بازیکنان اصلا نباید وارد حاشیه شوند، چون هم بازیکن و هم تیم را از گردونه رقابت خارج می‌کند. هوادار این همه زحمت می‌کشد و با حداقل‌ها و با این شرایط گرانی به ورزشگاه می‌آید تا تیم ‌خودش را تشویق کند، اما بازیکن باید روی خودش کار کند و عصبی نشود‌، چون دل این هوادارها شکسته می‌شود حالا آسیب به تیم هم دیگر یک بحث جداگانه است.

درباره حواشی رخ داده روی سکوها چه نظری دارید؟

مدیران رسانه‌ای تیم‌ها و معاونان و بازیکنان و فضای مجازی، همه به این‌موضوعات پرداختند. سپاهانی‌ها در حال فرافکنی هستند! آن حرکتی که هوادار سپاهان انجام ‌داد اصلا درست نبود و جو را در فضای مجازی و رسانه‌ها ملتهب کرد. با آن سربند «یازهرا» آن حرکت را کرد! سپاهان تیم خوبی است و نباید لیدر یا تماشاگرنما داشته باشد که بیایند به بانوان پرسپولیسی فحاشی کنند. آنها ناموس همه هستند و چه بسا یکی از اقوام آن پیرمرد در بین پرسپولیسی‌ها بود . باید برخورد کنند با این ‌پدیده‌ها! چون حضور زن‌ها در ورزشگاه‌ها آزاد شده وظیفه مردها سنگین‌تر شده و باید فرهنگ و اصالت ما را نشان دهند. ما در همه جا ثابت کرده‌ایم با فرهنگ هستیم، اما چند تماشاگرنما می‌خواهند همه‌ چیز را بر هم بزنند.

پرسپولیس هنوز هم شانس قهرمانی دارد؟

بله، یک امتیاز اختلاف است و برای پرسپولیس هر بازی حکم یک فینال را دارد و باید هر بازی سه امتیاز را کسب کند و منتظر لغزش استقلال باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها