کد خبر: 658739
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۱:۰۸:۵۷
| |

راهنمای جامع استایل خواستگاری سال 1403

با شناسایی و انتخاب استایل خواستگاری مناسب قادر خواهید بود تا در این مراسم به خوبی بدرخشید.

راهنمای جامع استایل خواستگاری سال 1403
کد خبر: 658739
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۱:۰۸:۵۷

مراسم خواستگاری یکی از مهم­ترین مراسم‌­هایی محسوب می­شود که آقایان  پیش از ازدواج در آن شرکت می­کنند. این مراسم و رویداد به‌یادماندنی نوعی معارفه محسوب شده و به همین جهت می­بایست به نوع پوشش و استایل دقت ویژه­ای داشت؛ چرا که، مدل استایل شما بیانگر شخصیت و سبک زندگی شما خواهد بود.

چگونه استایل مناسب خواستگاری را شناسایی کنیم؟

مهم­ترین نکته‌ای که در خصوص استایل خواستگاری باید به آن توجه داشته باشید، میزان رسمیت مراسم است. البته این رویداد به طور کلی رسمی محسوب می­شود؛ اما میزان رسمیت این مراسم با رسومات خانوادگی و عرف محل زندگی در ارتباط خواهد بود. به طور مثال، در مراسم‌­هایی که کاملا رسمی هستند، نباید از استایل­‌های فاقد کت استفاده کرد. در این هنگام باید به تناسب رنگ و طرح تمامی اجزای استایل نیز دقت داشت.

کت و شلوار مناسب برای استایل خواستگاری

یک دست کت و شلوار مناسب و متعارف، گزینه‌ای است که می­تواند در تمامی مراسم‌­ها جلوه مناسبی را ایجاد کند. در این هنگام می­توان از کت و شلوارهای کلاسیک یا اسپرت بهره ­برد؛ در ادامه نکات کلیدی انتخاب کت و شلوار مخصوص مراسم خواستگاری را معرفی می­کنیم:

  • کت و شلوار (کلاسیک یا اسپرت) را بر اساس عرف و شرایط انتخاب کنید.

  • به کیفیت دوخت و پارچه کت و شلوار دقت داشته و بر روی خریداری محصولات باکیفیت سرمایه­‌گذاری کنید.

  • به سایز پوشش خود توجه داشته و از پوشیدن لباس­های گشاد، کوتاه یا بلند خودداری کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که رنگ کت و شلوار با رنگ پوستتان هم­خوانی داشته باشد.

  • به هم­خوانی جنس کت و شلوار با فصل توجه داشته باشید.

نکاتی در خصوص انتخاب مدل کت و شلوار

با مراجعه به فروشگاه‌­ها و آنلاین شاپ‌­های معتبر با طیف گسترده‌ای از کت و شلوارها مواجه می­شوید. در این هنگام بهتر است محصولی را انتخاب کنید که همه‌­پسند باشد؛ چرا که، شما می­خواهید تا جای ممکن در مراسم خواستگاری متین و موقر به نظر برسید. در ادامه توجهتان را به چند نکته مهم جلب می­کنیم:

  • کت و شلوارهای دو دکمه و بدون طرح گزینه‌­های مناسبی برای خواستگاری هستند.

  • اگر چاق هستید، بهتر است از کت و شلوار اسپرت و اندامی استفاده نکنید.

  • اگر چاق هستید، از رنگ‌­های تیره بهره­‌جویی کنید.

  • چنانچه از قد کوتاهی برخوردار باشید، کت و شلوارهای راه راه به بلندقدتر دیده شدن شما کمک می­کنند.

  • چنانچه فرم بدنتان فرم خاصی دارد، بهتر است کت و شلوار را به صورت سفارشی تهیه کنید.

انتخاب رنگ کت و شلوار خواستگاری

هرچه رنگ کت و شلوار انتخابی شما تیره‌­تر باشد، از استایل رسمی‌­تری برخوردار خواهید بود. قطعا رنگ­های روشن نیز از میزان رسمیت پوشش شما می­کاهند. کت و شلوارهای مشکی، زغالی، خاکستری تیره و طوسی گزینه­‌های مناسبی برای مراسم خواستگاری رسمی هستند. توجه داشته باشید که رنگ سرمه‌ای باعث افزایش اعتماد میان طرفین می­شود؛ لذا کت و شلوارهای سرمه ای نیز گزینه‌­های هوشمندانه‌­ای ارزیابی می­شوند.

کت تک برای استایل خواستگاری

اگر در مراسمی شرکت می­کنید که خیلی رسمی نیست، می­توانید از کت تک نیز بهره‌­برداری کنید. در این هنگام می­توانید یک کت تک خوش‌دوخت را با شلوار پارچه‌ای ست کرده و یک استایل منحصر به فرد و خیره‌­کننده را ایجاد کنید. به طور مثال، می­توانید کت تک خاکستری را با پیراهن سفید (یا صورتی کم­رنگ) و شلوار پارچه‌ای مشکی ست کرده و به یک ترکیب ایدئال دست پیدا کنید. برای اطلاع از سایر ست­های مناسب شب خواستگاری، می­توانید به وب­سایت­های معتبر مراجعه کرده و اطلاعات ارزنده‌ای را دریافت کنید.

شلوار مناسب برای استایل خواستگاری

هنگام پرداختن به استایل خواستگاری نباید از نقش شلوار مردانه غافل شد. به خصوص هنگامی که از کت تک استفاده می­کنید، می­بایست به کیفیت و هم­خوانی این جزء از استایل توجه داشته باشید. شما می­توانید برای مراسم­‌هایی که خیلی رسمی نیستند از کت تک استفاده کرده یا بدون کت ظاهر شوید؛ اما این بدان معنا نیست که می­توانید از هر استایلی استفاده کرده یا شلوار جین بپوشید. در چنین شرایطی می­توان از شلوار پارچه‌ای راسته یا شلوار کتان خاکی، کرم، سرمه‌ای یا مشکی بهره‌­جویی کرد.

پیراهن مناسب برای استایل خواستگاری

یکی دیگر از اجزای مهم استایل خواستگاری، پیراهن است. برای این رویداد مهم می­بایست از پیراهن­های مناسب و باکیفیت بهره­‌جویی کنید. این محصولات باید به گونه‌ای انتخاب شوند که با کت تک و کت و شلوار هم­خوانی کامل داشته باشند. در این هنگام می­بایست به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

  • پیراهن­های روشن و بدون طرح گزینه­های ایده‌آلی برای مراسم خواستگاری هستند.

  • پیراهن­های ساده و بدون طرح گزینه­‌های مناسب­‌تری برای ست کردن با کت و شلوارهای طرح دار هستند.

  • به هم­خوانی نوع یقه پیراهن با کت و شلوار دقت داشته باشید.

  • از پوشیدن پیراهن­‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد خودداری کنید.

  • از کیفیت دوخت و پارچه پیراهن غافل نشده و این محصول را تنها از فروشگاه­های معتبر خریداری کنید.

کفش مناسب برای استایل خواستگاری

این احتمال وجود دارد که نقش کفش را در استایل خواستگاری دست‌کم بگیرید؛ اما واقعیت این است که بسیاری از خانم‌­ها به این جزء از استایل مردانه توجه زیادی می­کنند. مدل، تازگی و پاکیزگی کفش می­تواند اطلاعات زیادی را درباره شخصیت شما در اختیار خانواده عروس قرار دهد؛ لذا بهتر است به خریداری و پوشش یک جفت کفش ساده بسنده نکنید. کفش­های چرم کلاسیک گزینه‌­های مناسبی برای استایل رسمی و کفش­های کژوال نیز گزینه‌­های مناسبی برای استایل­های غیررسمی هستند.

جوراب مناسب برای استایل خواستگاری

هنگام پرداختن به استایل خواستگاری نباید از اهمیت جوراب غافل شد؛ زیرا برخلاف تصور بسیاری از افراد، جوراب تأثیر بسزایی بر روی استایل مردانه دارد. برای رویداد مهمی نظیر خواستگاری نیز باید برای خریداری جوراب باکیفیت اقدام کرده و این قسمت از استایل مردانه را متناسب با سایر اجزا انتخاب کرد.

اکسسوری برای استایل خواستگاری

برای مراسم خواستگاری می­بایست با اکسسوری مناسب ظاهر شوید؛ البته بهتر است در این خصوص افراط هم به خرج ندهید. مناسب­ترین اکسسوری‌­ها برای این رویداد عبارتند از:

  1. ساعت مچی

  2. کمربند سالم و نو

  3. عطر یا ادکلن به مقدار کم (با رایحه ملایم و دل‌نشین)

نکات نهایی استایل خواستگاری

یک سری نکات مشترک در خصوص استایل خواستگاری رسمی و غیررسمی وجود داشته که برخی از آن­ها به شرح زیر هستند:

  • توجه به اندازه لباس و خودداری از پوشیدن لباس‌­های بسیار تنگ یا گشاد

  • توجه به فصل و آب و هوا و خریداری پوشاک بر اساس آن­ها

  • توجه به راحتی لباس­‌ها و عدم افراط و تفریط در آن

  • بهره­‌جویی از لباس­‌های نو، تمیز و اتوکشیده

  • توجه به آراستگی مو و ریش

  • حضور با اعتماد به نفس کامل

کلام آخر

مراسم خواستگاری یکی از مهم­ترین مراسم­‌هایی است که آقایان می­بایست پیش از ازدواج در آن شرکت کنند. عموم آقایان تمایل دارند تا در این مراسم با بهترین ظاهر خود حاضر شوند؛ لذا شناسایی و انتخاب بهترین استایل خواستگاری می­تواند کمی سردرگم‌کننده باشد. خبر خوب آن است که برخی از فروشگاه­های آنلاین معتبر نظیر ال سی من، ست‌­های پیشنهادی متعددی را ارائه ساخته و دست آقایان را برای انتخاب باز گذاشته­‌اند. با مراجعه به این وب سایت معتبر قادر خواهید بود تا محبوب­‌ترین استایل­‌های خواستگاری را مشاهده کرده و برای خریداری آن­ها اقدام کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها