کد خبر: 660267
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۱۴:۱۲:۲۱
| |

اژه‌ای:

ساداتی‌نژاد به 3 سال حبس محکوم شد

رئیس قوه قضاییه درباره پرونده چای دبش گفت: بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده (ساداتی) به سه سال حبس محکوم گردید؛ در کل، در این پرونده برای 8 نفر اعم از وزیر و معاون وزیر ، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده 477 از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

ساداتی‌نژاد به 3 سال حبس محکوم شد
کد خبر: 660267
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۱۴:۱۲:۲۱

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: در قضیه چای دبش نیز این خودِ دولت و قوه قضائیه بودند که موضوع را کشف و پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند، در این موضوع ، در ابتدای امر، موضوع به معاون اول رئیس‌جمهور گزارش شد و آقای مخبر این موضوع را پیگیری کردند و اقدامات مقتضی را در قبال عناصر دخیل در قضیه مزبور اِعمال کردند. همچنین بازرسی ویژه دفتر رئیس‌جمهور و واجا نیز موضوع را پیگیری کردند و سازمان بازرسی کل کشور بعنوان زیر مجموعه قو قضائیه نیز به موضوع ورود پیدا کرد.

رئیس عدلیه افزود: در این پرونده عدد بزرگی بالغ بر سه میلیارد و 700 میلیون دلار مطرح است و تاکنون 45 نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.

علی‌ایحال پیرامون این پرونده، ده‌ها و صدها استعلام و بازرسی صورت گرفته است و جز به جز این موارد بررسی شده است؛ همچنین این پرونده در مرحله صدور قرار نهایی بود که اسناد جدیدی در خصوص آن اعم از مُهرهای جعلی کشف شد که باید پیرامون آنها نیز بررسی‌هایی دقیق به عمل آید.

رئیس عدلیه بیان داشت : از زمانی که متصدی مسئولیت ریاست در دستگاه قضایی شده‌ام به سراغ ریشه‌ها و گلوگاه‌های فساد و هدررفت بیت‌المال رفته‌ام و با همکاری سایر قوا به ساماندهی فرآیندها در واردات،صادرات، گمرکات، بانک‌ها و قس‌علیهذا پرداخته‌ایم.

قاضی‌القضات تصریح کرد : در مقوله دانه‌درشت‌ها که مورد تاکید شما دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مرّ قانون داشته‌ایم؛

در همین قضیه وزیر سابقی که اشاره کردید ( گفتنی است سوال دانشجویان در مورد پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی بود) بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده به سه سال حبس محکوم گردید؛ در کل، در این پرونده برای  8 نفر اعم از وزیر و معاون وزیر ، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده 477 از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • حسن ارسالی در
    چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

    شاید امثال منو زندانی کنید ولی حضرات مسئولین هرگز

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها